İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme ( İngilizce )
Ders Bilgileri
ÖRGÜT KURAMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MAN207 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr.Öğ.Üyesi Metin OCAK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin amacı (1) örgütler hakkında temel bilgileri vermek; (2) Çalışma hayatını şartlarını daha iyi anlamaları için öğrencilerin yönetim beceri ve bilgilerini arttırmak; (3) İşletme Yönetimi alanında yoğunlaşan öğrencilere organizasyonlar hakkındadoğru bakış açısı kazandırmaktır. |
İçeriği | Dersin amaçları doğrultusunda tasarlanan derste örgüt tasarımı ve teorisi konusunda geliştirilen pratik ve teorik bilgiler öğrencilere aktarılacaktır. Özellikle örgütsel yapının temel özellikleri; Strateji, Örgüt ve Etkililik; Global iş dünyası için örgüt tasarımı; Teknoloji ve örgütler; Örgütsel kültür ve ahlaki değerler; Yenilik ve değişim konuları üzerinde yoğunlaşılarak dünyadan ve Türkiyeden örneklerle anlama ve kavrama seviyesinde bilgi paylaşımında bulunulacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Organizasyon Teorisini anlamak |
2 | Organizsyon yapıları hakkındaki teorik bilgisini geliştirmek |
3 | Organizasyon problemlerine stratejik çözümler geliştirebilmek |
4 | Örgüt çevresinin karmaşıklığını anlayabilmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Örgüt ve Örgüt Teorisi | Senkron- lms.toros.edu.tr |
2 | Strateji, Örgüt Tasarımı ve Verimlilik | Senkron- lms.toros.edu.tr |
3 | Örgüt Yapısının Temelleri | Senkron- lms.toros.edu.tr |
4 | Örgütün Dış Çevresi | Senkron- lms.toros.edu.tr |
5 | Organizasyonlararası İlişkiler | Senkron- lms.toros.edu.tr |
6 | Uluslararası Çevre için Örgütlerin Tasarımı | Senkron- lms.toros.edu.tr |
7 | Üretim ve Hizmet Teknolojileri | Senkron- lms.toros.edu.tr |
8 | Vize (online) | online yazılı sınav |
9 | Kontrol ve Koordinasyon İçin Bilgi Teknolojisini Kullanma | Senkron- lms.toros.edu.tr |
10 | Örgütün Büyüklüğü, Yaşam Döngüsü ve Düşüş | Senkron- lms.toros.edu.tr |
11 | Örgüt Kültürü ve Etik Değerler | Senkron- lms.toros.edu.tr |
12 | İnovasyon ve Değişim | Senkron- lms.toros.edu.tr |
13 | Karar Verme Süreçleri | Senkron- lms.toros.edu.tr |
14 | Çatışma, Güç ve Politikalar | Senkron- lms.toros.edu.tr |
15 | Ders Tekrarı | Senkron- lms.toros.edu.tr |
16 | Son Sınav (yüz yüze) | Yüz yüze yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Daft, R. (2012). Organization theory and design. Nelson Education. | ||
2 | Jorgen LAEGARD & Mille BINDSLEV, Organizational Theory |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %80 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Organizasyon Teorisini anlamak | 1͵2͵3 | 1͵2 |
2 | Organizsyon yapıları hakkındaki teorik bilgisini geliştirmek | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | Organizasyon problemlerine stratejik çözümler geliştirebilmek | 1͵2͵3 | 1͵2 |
4 | Örgüt çevresinin karmaşıklığını anlayabilmek | 1͵2͵3 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 6 | 6 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 18 | 18 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |