İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İktisat ( İngilizce )
Ders Bilgileri
İKTİSADİ KALKINMA VE BÜYÜME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ECO403 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Makroekonomi bilgisi gereklidir. |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yar. Doç. Dr. İbrahim Boz |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Öğrencinin derse ve konuya aktif katılımı beklenmektedir. |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin 3 temel amacı bulunmaktadır. Birincisi, ikrisadi kalkınma ve büyümeyle ilgili temel teorik bilgiyi önerilen ders kitaplarından almalarıdır. İkincisi Türkiye'de uzun dönem iktisadi kalkınmanın ve hatta yerel ekonomisinin performansıyla ilgili olarak gazete, dergi ve internet kaynaklarından bilgi toplamaları ve fikir sahibi olmalarıdır. Üçüncüsü ise ders kapsamı içerisinde okudukları kaynaklar sayesinde yabancı dil becerilerini geliştirmeleridir. |
İçeriği | İçerik haftalık ders programında verilmektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İktisadi kavramları ve teorileri kullanır |
2 | Haber, makale ve olayları takip eder. |
3 | İngilizce okuma yazma becerisini ilerletir. |
4 | Önemli ekonomik sorunlar hakkında konuşma ve ikna etme becerisi geliştirir. |
5 | Sorumlu, paylaşımcı davranır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Explanation of the course objectives and responsibilities. Introduction to Economics of Development, Discussion on economic development in Turkey. | Ders anlatma ve tartışma |
2 | Bölüm 1: Küresel perspektiften, ekonomi, kurumlar ve kalkınma | Ders anlatma ve tartışma |
3 | Bölüm 1: Daha anlamlı bir kalkınma için verilen mücadelede Brezilya örneği | Ders anlatma ve tartışma |
4 | Bölüm 2: Dünyada mukayeseli ekonomik kalkınma çabaları | Ders anlatma ve tartışma |
5 | Bölüm 2: Gelişmekte olan dünyanın temel özellikleri | Ders anlatma ve tartışma |
6 | Bölüm 2: Gelişmekte olan ülkeler gelişmiş ülkelerin geçmişteki özelliklerinden nasıl farklılıklar göstermektedir? | Ders anlatma ve tartışma |
7 | Bölüm 2: Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin ekonomik yapıları birbirlerine yakınlaşıyor mu? | Ders anlatma ve tartışma |
8 | Ara sınavı | Ders anlatma ve tartışma |
9 | Bölüm 2:Pakistan ve Bangladesh'in mukayeseli ekonomik kalkınmaları | |
10 | Bölüm 3: Klasik ekonomik büyüme ve kalkınma modelleri | Ders anlatma ve tartışma |
11 | Bölüm 3: Klasik ekonomik büyüme ve kalkınma modelleri | Ders anlatma ve tartışma |
12 | Bölüm 3: Klasik ekonomik büyüme ve kalkınma modelleri | Ders anlatma ve tartışma |
13 | Bölüm 3: Klasik ekonomik büyüme ve kalkınma modelleri | Ders anlatma ve tartışma |
14 | Bölüm 3: Klasik ekonomik büyüme ve kalkınma modelleri | Ders anlatma ve tartışma |
15 | Final Sınavı | |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Economics, Principles, Applications, And Tools, | Seventh Edition, International Edition, Pearson Publication, Prentice Hall, 2012. | |
2 | Economic Development, Michael P. Todaro, Stephen C. Smith, 10th edition, Pearson Publication, 2011. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İktisadi kavramları ve teorileri kullanır | 1͵9 | 1͵2 |
2 | Haber, makale ve olayları takip eder. | 5͵9 | 1͵2 |
3 | İngilizce okuma yazma becerisini ilerletir. | 7 | 1͵2 |
4 | Önemli ekonomik sorunlar hakkında konuşma ve ikna etme becerisi geliştirir. | 5͵9͵12 | 1͵2 |
5 | Sorumlu, paylaşımcı davranır. | 6͵13 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 50 | 50 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |