İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İktisat ( İngilizce )
Ders Bilgileri
SOSYAL POLİTİKA | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ECO322 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin 3 temel amacı bulunmaktadır. Birincisi, sosyal politikayla ilgili temel teorik bilgiyi almalarıdır. İkincisi konuyla ilgili Türkiye’deki durumla ilgili bilgi toplamaları ve fikir sahibi olmalarıdır. Üçüncüsü ise ders kapsamı içerisinde okudukları kaynaklar sayesinde yabancı dil becerilerini geliştirmeleridir |
İçeriği | Bu dersin 3 temel amacı bulunmaktadır. Birincisi, sosyal politikayla ilgili temel teorik bilgiyi almalarıdır. İkincisi konuyla ilgili Türkiye’deki durumla ilgili bilgi toplamaları ve fikir sahibi olmalarıdır. Üçüncüsü ise ders kapsamı içerisinde okudukları kaynaklar sayesinde yabancı dil becerilerini geliştirmeleridir |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İktisadi kavramları ve teorileri kullanır. |
2 | Haber, makale ve olayları takip eder. |
3 | İngilizce okuma, yazma becerisini geliştirir. |
4 | Önemli ekonomik sorunlar hakkında konuşma ve ikna etme becerisi geliştirir. |
5 | Sorumlu ve paylaşımcı davranır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Explanation of the course objectives and responsibilities. Introduction to Social Policy | Anlatma ve tartışma |
2 | Unemployment (Ch.6) Application 2. More Disability and Less Unemployment | Anlatma ve tartışma |
3 | 1.The Subject of Social Policy, Socail policy: an identity problem | Anlatma ve tartışma |
4 | Socail policy and other subjects, Activity 1.1. Defining social policy, | Anlatma ve tartışma |
5 | Box 1.1 Socail policy research: an example, Activity 1.2 The media and social policy, Box 1.2 Examples of links between social policy and other disciplines, | Anlatma ve tartışma |
6 | The story of social policy, Activity 1.3 Belief about inequality | Anlatma ve tartışma |
7 | Box 1.3 Richard Titmuss in Socail Policy, Coming of age: the welfare state and social administration, Crisis and change: the development of socail policy as a subject. | Anlatma ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Distribution of exam papers and answering the exam questions. Crisis and change: the development of socail policy as a subject | Anlatma ve tartışma |
10 | Conclusisons: the subject today, Ch.2.Ideas and concepts in social policy | Anlatma ve tartışma |
11 | Social policy principles, Equality, equity, justice, Needs, wants and satisfaction, Conclusions. | Anlatma ve tartışma |
12 | Students presentations: (1.unemployment,2.empolyment, 3.population and employment, 4.poverty, 5.wages, 6.income distribution, 7.workers’ unions). | Anlatma, sunum ve tartışma |
13 | Students presentations: ( 8.social security, 9.immigration, 10.women discrimination, 11.child ignore anda buse, 12.family matterts, 13.social policies for handicapped). | Anlatma, sunum ve tartışma |
14 | Ch.4.Global Social Policy Environment, Globalization and social policy, Millenium development goals, Global inequalities and policy-making challanges | Anlatma, sunum ve tartışma |
15 | Students presentations | Anlatma, sunum ve tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Social Policy an introduction, 4th Edition, Ken Blakemore, Louise Warwick-Booth, EBSCO | Publishing, E-book collection, 2013 McGraw-Hill Education 2013. | |
2 | Sosyal Politika, 4.basım, Prof.Dr. Kenan Ören, | Nobel Kitap, Kasım 2015. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İktisadi kavramları ve teorileri kullanır. | 1 | |
2 | Haber, makale ve olayları takip eder. | 5 | |
3 | İngilizce okuma, yazma becerisini geliştirir. | 7 | |
4 | Önemli ekonomik sorunlar hakkında konuşma ve ikna etme becerisi geliştirir. | 9͵10͵12 | |
5 | Sorumlu ve paylaşımcı davranır. | 13 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 11 | 11 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 30 | 30 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
150 |