İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İktisat ( İngilizce )
Ders Bilgileri
EKONOMİYE GİRİŞ II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ECO102 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof.Dr. Süleyman TÜRKEL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere iktisadi sistemlerin özellikleri, iktisadi sistemin amaçlarını ve araçlarını, makro iktisattaki matematiksel formülleri ve iktisadi sistemde faaliyet gösteren iktisadi ajanlar arasındaki ilişkiyi öğretmektir. Ayrıca, bu dersin bir diğer ana amacı, öğrencileri "Neoklasik İktisadın Matematiksel Formülasyonları" ile dünyadaki hakim bir paradigma olarak donatmaktır. Bu amaca yönelik olarak, ekonomi alanında kullanılan matematiksel yöntemlerin ardında bir mantık elde etmek için, Matematik ve Lineer Cebir derslerine giriş yapılacaktır. |
İçeriği | Temel ekonomi terminolojisi, toplam talep ve arz analizi, ekonomik problemleri ve politikaları incelenmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenciler makroekonominin temel terminolojisini yorumlayabilir. |
2 | Öğrenciler (neo)klasik ve keynesyen paradigmanın ayrımına varır. |
3 | Öğrenciler parasal sistemin amaçlarını ve araçlarını entegre edebilir.. |
4 | İktisadi sorunlar ile bu sorunlar karşısında uygulanacak iktisat politikaları seçer. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bir sistem ve paradigma seti olarak ekoonominin tanımı | İnteraktif yazılı anlatım |
2 | Temel makroekonmik değişkenler ve ilişkiler. Rferans modeller: Klasik ve Neoklasik Paradigma | İnteraktif yazılı anlatım |
3 | Para, Faiz Oranı ve Milli Gelir: IS-LM-BP Modeline giriş | İnteraktif yazılı anlatım |
4 | Para, Faiz Oranı ve Milli Gelir: Devam-IS-LM-BP Modeline | İnteraktif yazılı anlatım |
5 | Toplam talep ve toplam arz: AD-AS Modeli | İnteraktif yazılı anlatım |
6 | İşssizlik ve enflasyon, İmkansız Üçlü | İnteraktif yazılı anlatım |
7 | Tüketim,tasarruf, yatırım, para talebi ve arzı, para çarpanı ve hızlandıranı tanımı, para politikasının amaçları ve araçları, döviz kurlarının belirlenmesi | İnteraktif yazılı anlatım |
8 | Ara dönem sınav takvimi | Açık uçlu sınav |
9 | Ekonomik Büyüme, Üretim Fonksiyonu ve Büyüme | İnteraktif yazılı anlatım |
10 | Neoklasik ekonmik büyüme: tasarruf, sermaye birikimi ve hasıla | İnteraktif yazılı anlatım |
11 | Cobb-Douglass üretim fonksiyonu, Neoklasik Büyüme Modeli Mekanizması | İnteraktif yazılı anlatım |
12 | Nüfus büyümesi, Teknolojik İlerleme, Üretim İmkanları | İnteraktif yazılı anlatım |
13 | Giriş:İnsan sermayesi ve İçsel büyüme teorileri (Romer İçsel Büyüme Modeli) | İnteraktif yazılı anlatım |
14 | Devam: Human Capital and Endogeneous Growth Theories (Romer Endogeneous Growth Model) | İnteraktif yazılı anlatım |
15 | Gözden geçirme | İnteraktif yazılı anlatım |
16 | Son Sınav | Açık uçlu sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | McAffee, P. R.”Introduction To Economics”. California Institute of Technology | ||
2 | Çolak, Ö. ve diğerleri, ”İktisadın İlkeleri”. Alkım Yayınevi, Ankara, 1996. | ||
3 | Marshall, A. “Principles of Economics: An Introductory Volume”. MacMillian and Co., 8th Edition, 1920. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler makroekonominin temel terminolojisini yorumlayabilir. | 1͵13 | 1͵2 |
2 | Öğrenciler (neo)klasik ve keynesyen paradigmanın ayrımına varır. | 1͵13 | 1͵2 |
3 | Öğrenciler parasal sistemin amaçlarını ve araçlarını entegre edebilir.. | 1͵13 | 1͵2 |
4 | İktisadi sorunlar ile bu sorunlar karşısında uygulanacak iktisat politikaları seçer. | 1͵13 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 28 | 28 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 47 | 47 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
150 |