İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İktisat ( İngilizce )
Ders Bilgileri
MATEMATİKSEL İKTİSAT | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ECO324 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr.Öğr. Üyesi Ayhan DEMİRCİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, ekonomik değişkenleri, sabit katsayıları ve parametreleri kullanarak iktisadi matematiksel modeller kurmak ve makroekonomik ilişkileri analiz etmektir. Bu argümanlara ek olarak, bu ders iktisadi problemlerin çözümünde fonksiyonlardan, cebirsel modellerden ve kalkulüs yöntemlerinden faydalanmayı amaçlamaktadır. |
İçeriği | Fonksiyonlar, matris ve vektör uzayı cebiri, türev, differensiyeller, dinamik analiz, differansiyel denklemler |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenciler makroekonomik ve mikroekonomik modellerin matematiksel temllerine dair çıkarımlar yapar. |
2 | Öğrenciler cebir ve kalkulüs konularında çıkarımlar yapmak üzere yeterlilik kazanır. |
3 | Öğrenciler modeller kurarak ve analizler yaparak matematiği bir ekonomist olarak kullanabilir. |
4 | Öğrenciler iktisadi sorunların çözümünde sayısal perspektifler oluşturur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ekonminin bir sistem ve paradigmalar seti olarak tanımlanması | İnteraktif yazılı anlatım |
2 | Matematiksel ekonominin doğası ve ekonomik modeller | İnteraktif yazılı anlatım |
3 | Doğrusal Modellere Giriş ve Matris Cebiri | İnteraktif yazılı anlatım |
4 | Karşılaştırmalı Durağanlığa Giriş ve Türev Kavramı | İnteraktif yazılı anlatım |
5 | İktisadi Dinamikler ve İntegral Hesaplamaya Giriş | İnteraktif yazılı anlatım |
6 | Ekonomik Modeller ve matematiksel modellerin anahtar bileşenleri, Fonksiyon Türleri. | İnteraktif yazılı anlatım |
7 | Dengenin anlamı, Kısmi Piyasa Dengesi, Genel Piyasa Dengesi, Ulusal Gelir Dengesi Analizi | İnteraktif yazılı anlatım |
8 | Ara sınav | Açık-uçlu sınav |
9 | İki değişkenli fonksiyonlar için uç değer, Birinci mertebeden koşullar, İkinci mertebeden koşullar (kısmi ve toplam türev) | İnteraktif yazılı anlatım |
10 | İkiden fazla değişkenli amaç fonksiyonları, Birinci mertebeden koşullar, İkinci mertebeden koşullar ve "n değişkenli modeller" | İnteraktif yazılı anlatım |
11 | İkinci ve birinci dereceden koşullarla ilişkili dışsallık ve içsellik ile ekonomik uygulamalarla ilişkisi. | İnteraktif yazılı anlatım |
12 | Sin ve Cos Fonksiyonları, Fourier Serileri, Euler İlişkileri ve ekonomik uygulamaları. | İnteraktif yazılı anlatım |
13 | Fayda maksimizasyonu ve tüketici talebi, enflasyon ve işsizlik etkileşimi, Samuelson'un hızlandırıcısı ve çarpan etkisi. | İnteraktif yazılı anlatım |
14 | Dinamik Optimizasyon Modellerine Kısa Bir Giriş | İnteraktif yazılı anlatım |
15 | Genel görüş | İnteraktif yazılı anlatım |
16 | Son Sınav | Açık uçlu sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | A. Chiang, K. Wainwright. Fundamental Methods of Mathematical Economics McGraw-Hill Education; 4 edition (October 2004). | ||
2 | M. W. Klein. Mathematical Methods in Economics, Addison-Wesley, Pearson; 2 edition (July 23, 2001) | ||
3 | P. Samuelson, Economic Theory and Mathematics--An Appraisal. The American Economic Review Vol. 42, No. 2, May, 1952 | ||
4 | K. Boulding. Samuelson's Foundations: The Role of Mathematics in Economics. Journal of Political Economy Vol. 56, No. 3, Jun., 1948. | ||
5 | Foundations of Economic Analysis, Enlarged Edition Harvard University Press; Enlarged Edition edition (January 1, 1983). |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler makroekonomik ve mikroekonomik modellerin matematiksel temllerine dair çıkarımlar yapar. | 1͵4͵9͵12͵13 | 1͵2 |
2 | Öğrenciler cebir ve kalkulüs konularında çıkarımlar yapmak üzere yeterlilik kazanır. | 1͵4͵9͵12͵13 | 1͵2 |
3 | Öğrenciler modeller kurarak ve analizler yaparak matematiği bir ekonomist olarak kullanabilir. | 1͵4͵9͵12͵13 | 1͵2 |
4 | Öğrenciler iktisadi sorunların çözümünde sayısal perspektifler oluşturur. | 1͵4͵9͵12͵13 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 28 | 28 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 47 | 47 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
150 |