İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret Ve Lojistik ( İngilizce )

Ders Bilgileri

ULUSLARARASI PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MAN409 Güz 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan Yavuzalp Marangoz
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar -
Staj Durumu Yok
Amacı The aim of the course to explain the basic international marketing issues with the actual cases.
İçeriği Uluslararası pazarlara giriş nedenleri, süreci, uluslararası pazarlama karması elemanları, pazarlara giriş şekilleri, stratejiler gibi konular açıklanmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Uluslar arası Pazarlamaya ilişkin temel kavramları tanımlar.
2 uluslar arası pazarlara giriş şekilleri ve bu pazarlarda uygulanacak pazarlama karması elemanları stratejilerine (ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) hakim olur
3 marka stratejileri, uluslararası tüketici davranışları gibi konuları değerlendirebilir.
4 Uluslararası pazarlama konusunda uygulama örnekleri vermek
5 Uluslararası pazarlama sürecini analiz edebilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Senkron
2 Pazarlama kavramı, tanımı, Uluslararası pazarlama kavramı Senkron
3 Uluslararası Pazarlama Ortamı - Ekonomik Ortam - Int. Ticaret Env. Senkron
4 Sosyal ve Kültürel Çevre, Yasal Ortam Senkron
5 Uluslararası Pazarlamaya Giriş Stratejileri Senkron
6 Uluslararası Pazarlarda Tüketici Davranışı Senkron
7 Uluslararası Pazar segmentasyonu - konumlandırma Senkron
8 Ara sınav (online)
9 Uluslararası Pazarlama Araştırması Senkron
10 Küresel Pazarlama Karması - Ürün Senkron
11 Küresel Pazarlama Karması - Fiyat - Promosyon Senkron
12 Küresel Pazarlama Karması - Yer - Dağıtım Senkron
13 Final projesi sunumları Senkron
14 Final projesi sunumları Senkron
15 Final projesi sunumları Senkron
16 Son Sınav (proje sunumu)

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Keegan, W. J., & Green, M. C. (2015). Global Marketing, Global Edition. Pearson Education UK.
2 International Marketing, Michael Czinkota

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Uluslar arası Pazarlamaya ilişkin temel kavramları tanımlar. 9͵14 1͵2
2 uluslar arası pazarlara giriş şekilleri ve bu pazarlarda uygulanacak pazarlama karması elemanları stratejilerine (ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) hakim olur 2͵9 1͵2
3 marka stratejileri, uluslararası tüketici davranışları gibi konuları değerlendirebilir. 4͵10͵14 1͵2
4 Uluslararası pazarlama konusunda uygulama örnekleri vermek 2͵10͵13 1͵2
5 Uluslararası pazarlama sürecini analiz edebilme 8͵12͵13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 20 20
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 18 18
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 1 6 6
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 20 20
16 Son Sınav 0 0 0
  150