İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret Ve Lojistik ( İngilizce )
Ders Bilgileri
TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MAN431 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Mert Aktaş |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin amacı; özellikle ileri teknoloji alanında faaliyet gösteren örgütlerde teknoloji ve inovasyonu başarıyla yürütme ve yönetme konusunda bir anlayış oluşturabilmek için kurumsal temel oluşturma ve bu alandaki örnek olaylardan hareketle yürütme ve yönetme uygulamaları sunmaktır. |
İçeriği | İnovasyon ve teknoloji, inovasyon süreci, başarılı inovasyonları analiz etme, inovasyon türleri, ürün geliştirme, inovasyon çevirisi ve etkili sunum hakkında bilgi sağlama |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Örgütlerde teknoloji ve inovasyonun anlaşılması |
2 | İşletmenin departmalarının teknoloji ve inovasyon sürecini uygulamadaki sorumlulukları |
3 | Örgütlerde teknoloji ve inovasyonu etkileyen faktörlerin anlaşılması |
4 | Toplumda teknoloji ve inovasyonun anlaşılması, bu alana yönelik gösterilen dirençlerin kaynaklarının belirlenmesi ve bu dirençlerle başa çıkılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Derse Genel Bakış | Senkron |
2 | Teknoloji ve İnovasyon Yönetimine Giriş | Senkron |
3 | İnovasyon Süreci, yaratıcı fikirler geliştirme, yaratıcı problem teknikleri | Senkron |
4 | Teknoloji, Pazarlar ve Endüstrinin Evrimi | Senkron |
5 | Yeni Ürünlerin Geliştirilmesi ve Tanıtımı | Senkron |
6 | Pazar araştırması (birincil, ikincil) ve potansiyel müşteri araştırması | Senkron |
7 | İnovasyonun Yönetimi ve Organizasyonu | Senkron |
8 | Ara Sınav (proje) | |
9 | İnovasyon ve girişimcilik, İş modeli kavramı, farklı iş modellerinin analizi ve uygulaması | Senkron |
10 | İş modelleri, asansör konuşması, eylem planlaması | Senkron |
11 | Yenilik ve Fikri Mülkiyet | Senkron |
12 | Bireysel İşbirlikleri, Stratejik Ortaklıklar, Rekabet ve İnovasyon | Senkron |
13 | Proje Tartışması | Senkron |
14 | Proje Tartışması | Senkron |
15 | Tartışma | Senkron |
16 | Son Sınav (proje) |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson G | ||
2 | Media and journal articles |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %80 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Örgütlerde teknoloji ve inovasyonun anlaşılması | 2͵8͵11͵13͵17 | 1͵2 |
2 | İşletmenin departmalarının teknoloji ve inovasyon sürecini uygulamadaki sorumlulukları | 2͵8͵11͵13͵17 | 1͵2 |
3 | Örgütlerde teknoloji ve inovasyonu etkileyen faktörlerin anlaşılması | 2͵8͵11͵13͵17 | 1͵2 |
4 | Toplumda teknoloji ve inovasyonun anlaşılması, bu alana yönelik gösterilen dirençlerin kaynaklarının belirlenmesi ve bu dirençlerle başa çıkılması | 2͵8͵11͵13͵17 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 2 | 28 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
150 |