Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Doç. Dr. Mustafa BEKMEZCİ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Lojistik firmasında yer alan departmanlar hakkında bilgi sahibi olur, lojistik işletmesinin amaç ve sorumluluklarını işleyiş süreçlerini tanımlayarak alanıyla ilgili problem çözme, doğru karar alma, alternatif plan üretebilme yeteneğine sahip olmalarını sağlamak. |
İçeriği |
Lojistik kavramı, iş hayatında lojistiğin artan önemi, lojistik işletmesi temel iş süreçleri, depo bölümü ve işletmelerin bölümüyle ilişkileri, lojistik işletmelerin beyni, bilgi sistemleri, e- lojisitk, lojistik işletmelerinde perrformans yönetimi ve sektör uygulamaları, yöntem ve performans çalışmaları, performans uygulamaları. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Lojistik işletmesindeki temel işlemleri ve yönetim organizasyon fonksiyonu ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmenin önemini kavrar. |
2 |
Bir lojistik firmasında yer alan departmanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
Lojistik işletmesinin amaç ve sorumluluklarını, işleyiş süreçlerini tanımlar. |
4 |
İşletmenin yönetim-organizasyon fonksiyonuna ait yönetiminin alt fonksiyonlarını (planlama,örgütleme, yürütme, koordine etme, denetleme) tanımlar. |
5 |
Lojistik işletme ortamının rekabetçi doğasına uygun yetenekler geliştirmeye başlar. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Yönetim Biliminin Doğuşu ve Tarihi Gelişimi |
Konu Anlatımı |
2 |
Globalleşme Sürecinde İşletme Organizasyonu |
|
3 |
Planlama, Örgütleme, Yürütme |
|
4 |
Koordinasyon ve Denetim |
|
5 |
Karar Verme ve Yönetimin Güncel Konuları |
|
6 |
Lojistik İşletmesinin Temel İş Süreçleri |
|
7 |
Lojistik İşletmelerin Beyni, Bilgi Sistemleri ve E-Lojistik |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Operasyon Departmanının İşleyiş Süreçleri |
|
10 |
Pazarlama Departmanının İşleyiş Süreçleri |
|
11 |
Müşteri İlişkileri Departmanın İşleyiş Süreçleri |
|
12 |
Depo Bölümünün İşleyiş Süreçleri |
|
13 |
Gümrük Departmanının İşleyiş Süreçleri |
|
14 |
Lojistik İşletmelerinde Performans Yönetimi ve Sektör Uygulamaları |
|
15 |
Yönetim ve Performans Çalışmaları |
|
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Lojistik işletmesindeki temel işlemleri ve yönetim organizasyon fonksiyonu ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmenin önemini kavrar. |
1͵2͵15 |
1͵2 |
2 |
Bir lojistik firmasında yer alan departmanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
3͵5͵7͵8 |
1͵2 |
3 |
Lojistik işletmesinin amaç ve sorumluluklarını, işleyiş süreçlerini tanımlar. |
2͵3͵4 |
1͵2 |
4 |
İşletmenin yönetim-organizasyon fonksiyonuna ait yönetiminin alt fonksiyonlarını (planlama,örgütleme, yürütme, koordine etme, denetleme) tanımlar. |
1 |
1͵2 |
5 |
Lojistik işletme ortamının rekabetçi doğasına uygun yetenekler geliştirmeye başlar. |
5͵8 |
1͵2 |