İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret Ve Lojistik ( İngilizce )

Ders Bilgileri

FİNANSAL MATEMATİK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
MAN221 Güz 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Ayhan DEMİRCİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, ekonomik değişkenleri, sabit katsayıları ve parametreleri kullanarak iktisadi matematiksel modeller kurmak ve makroekonomik ilişkileri analiz etmektir. Bu argümanlara ek olarak, bu ders iktisadi problemlerin çözümünde fonksiyonlardan, cebirsel modellerden ve kalkulüs yöntemlerinden faydalanmayı amaçlamaktadır.
İçeriği Fonksiyonlar, matris ve vektör uzayı cebiri, türev, differensiyeller, dinamik analiz, differansiyel denklemler

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenciler makroekonomik ve mikroekonomik modellerin matematiksel temllerine dair çıkarımlar yapar.
2 Öğrenciler cebir ve kalkulüs konularında çıkarımlar yapmak üzere yeterlilik kazanır.
3 Öğrenciler modeller kurarak ve analizler yaparak matematiği bir ekonomist olarak kullanabilir.
4 Öğrenciler iktisadi sorunların çözümünde sayısal perspektifler oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ekonminin bir sistem ve paradigmalar seti olarak tanımlanması İnteraktif yazılı anlatım
2 Matematiksel ekonominin doğası ve ekonomik modeller İnteraktif yazılı anlatım
3 Doğrusal Modellere Giriş ve Matris Cebiri İnteraktif yazılı anlatım
4 Karşılaştırmalı Durağanlığa Giriş ve Türev Kavramı İnteraktif yazılı anlatım
5 İktisadi Dinamikler ve İntegral Hesaplamaya Giriş İnteraktif yazılı anlatım
6 Ekonomik Modeller ve matematiksel modellerin anahtar bileşenleri, Fonksiyon Türleri. İnteraktif yazılı anlatım
7 Dengenin anlamı, Kısmi Piyasa Dengesi, Genel Piyasa Dengesi, Ulusal Gelir Dengesi Analizi İnteraktif yazılı anlatım
8 Ara sınav Açık-uçlu sınav
9 İki değişkenli fonksiyonlar için uç değer, Birinci mertebeden koşullar, İkinci mertebeden koşullar (kısmi ve toplam türev) İnteraktif yazılı anlatım
10 İkiden fazla değişkenli amaç fonksiyonları, Birinci mertebeden koşullar, İkinci mertebeden koşullar ve "n değişkenli modeller" İnteraktif yazılı anlatım
11 İkinci ve birinci dereceden koşullarla ilişkili dışsallık ve içsellik ile ekonomik uygulamalarla ilişkisi. İnteraktif yazılı anlatım
12 Sin ve Cos Fonksiyonları, Fourier Serileri, Euler İlişkileri ve ekonomik uygulamaları. İnteraktif yazılı anlatım
13 Fayda maksimizasyonu ve tüketici talebi, enflasyon ve işsizlik etkileşimi, Samuelson'un hızlandırıcısı ve çarpan etkisi. İnteraktif yazılı anlatım
14 Dinamik Optimizasyon Modellerine Kısa Bir Giriş İnteraktif yazılı anlatım
15 Genel görüş İnteraktif yazılı anlatım
16 Son Sınav Açık uçlu sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 A. Chiang, K. Wainwright. Fundamental Methods of Mathematical Economics McGraw-Hill Education; 4 edition (October 2004).
2 M. W. Klein. Mathematical Methods in Economics, Addison-Wesley, Pearson; 2 edition (July 23, 2001)
3 P. Samuelson, Economic Theory and Mathematics--An Appraisal. The American Economic Review Vol. 42, No. 2, May, 1952
4 K. Boulding. Samuelson's Foundations: The Role of Mathematics in Economics. Journal of Political Economy Vol. 56, No. 3, Jun., 1948.
5 Foundations of Economic Analysis, Enlarged Edition Harvard University Press; Enlarged Edition edition (January 1, 1983).

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenciler makroekonomik ve mikroekonomik modellerin matematiksel temllerine dair çıkarımlar yapar. 1͵4͵9͵12͵13 1͵2
2 Öğrenciler cebir ve kalkulüs konularında çıkarımlar yapmak üzere yeterlilik kazanır. 1͵4͵9͵12͵13 1͵2
3 Öğrenciler modeller kurarak ve analizler yaparak matematiği bir ekonomist olarak kullanabilir. 1͵4͵9͵12͵13 1͵2
4 Öğrenciler iktisadi sorunların çözümünde sayısal perspektifler oluşturur. 1͵4͵9͵12͵13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 28 28
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 47 47
16 Son Sınav 1 3 3
  150