İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret Ve Lojistik ( İngilizce )
Ders Bilgileri
İŞ İNGİLİZCESİ II |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
FLE304 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Didem Demir |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu derste öğrencilerin akademik ve profesyonel yaşamda gereksinim duyabilecekleri akademik yazma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. |
İçeriği |
Bu derste öğrencilerin akademik ve profesyonel yaşamda gereksinim duyacakları; bilgi edinme, edinilen bilgiyi düzenleme ve uluslararası düzeyde kabul edilen bir biçimde yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir öğretim programı izlenmektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Karşılıklı konuşma başlatma ve sürdürme. |
2 |
Diyaloglarda geçen önemli ifadeleri kullanabilme |
3 |
Dinleme ve okuma metinlerinde doğruyu yanlıştan ayırt edebilme. |
4 |
Resmi ve gayrıresmi di kullanımını ayırt edebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin tanımı ve tanıtımı |
Yüz yüze |
2 |
İletişim |
Yüz yüze |
3 |
Uluslararası Pazarlama |
Yüz yüze |
4 |
İş Tatmini |
Yüz yüze |
5 |
Risk |
Yüz yüze |
6 |
İşletme Stilleri |
Yüz yüze |
7 |
Takım Yaratma |
Yüz yüze |
8 |
Ara Sınav |
interaktif |
9 |
Finans |
Yüz yüze |
10 |
Müşteri Hizmetleri |
Yüz yüze |
11 |
Kriz Yönetimi |
Yüz yüze |
12 |
Liderlik |
Yüz yüze |
13 |
Etik |
Yüz yüze |
14 |
Kültürler |
Yüz yüze |
15 |
Genel Tekrar |
Yüz yüze |
16 |
Son Sınav |
interaktif |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Market Leader, Pearson Yayınları |
|
|
2 |
International articles related to the topics |
www.googlescholar.com |
|
3 |
Professional and public writing : a rhetoric and reader for advanced composition / Coleman, Linda S. ; Linda S. Coleman, Robert Funk.
|
https://kutuphane.toros.edu.tr/yordambt/yordam.php |
|
4 |
Lesikar’s Basic business communication / Lesikar, Raymonar’’d Vincent. |
https://kutuphane.toros.edu.tr/yordambt/yordam.php |
|
5 |
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Karşılıklı konuşma başlatma ve sürdürme. |
4͵6͵8͵11 |
1͵2 |
2 |
Diyaloglarda geçen önemli ifadeleri kullanabilme |
1͵4͵6͵7͵8͵11 |
1͵2 |
3 |
Dinleme ve okuma metinlerinde doğruyu yanlıştan ayırt edebilme. |
1͵4͵6͵7͵11 |
1͵2 |
4 |
Resmi ve gayrıresmi di kullanımını ayırt edebilme. |
4͵6͵7͵8͵11͵12 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
1 |
20 |
20 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
2 |
3 |
6 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
9 |
9 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
20 |
20 |
16 |
Son Sınav |
1 |
10 |
10 |
|
150 |