Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Ögr. Gör. Yeliz ÇERMİKLİ BULUKLU |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Mimarlığın tanımını ve kapsamını, mimari üretimi ve tasarımı ilgilendiren temel kavramları öğrenmek, mimariyi temel alarak yapılı çevreyi algılama ve değerlendirmeye yönelik yöntem ve yetilerini geliştirmek |
İçeriği |
Bağlam, düzen, oran, boyut, ölçek, işlev, ışık, doku gibi mimarlığın temel kavramları, örnek teşkil eden önemli tarihi ve çağdaş yazılı, temsili ve yapılı eserler ve bunları üreten mimarlar, yapılı çevre incelemeleri |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Mimarlığın tanımı ve kapsamı belirleme |
2 |
Mimarlığın temel kavramları konusunda bilgi edinir |
3 |
Mimarlık üretimine ilişkin görsel malzemeleri okuma ve değerlendirmeye ilişkin yöntem ve yetiler geliştirir |
4 |
Yapılı çevreyi bağlam, düzen, oran, boyut, ölçek, işlev, ışık, doku gibi kavramlar çerçevesinde incelemeye yönelik bilgi edinir ve yöntemler geliştirir |
5 |
İnsan boyutları, kullanıcı gereksinimleri, insan çevre ilişkilerini tanımlayabilir |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Ching F., c1996, Architecture, Form, Space & Order, Van Nostrand Reinhold, New York Şahinler, O., Kızıl, F., "Mimarlıkta Teknik Resim" Yem Kitabevi, İstanbul Ching F., 1975, Architectural Graphics, Van Nostrand Reinhold
|
|
|
2 |
Roth L. M., 2006, Mimarlığın Öyküsü. Kabalcı Yayınevi, Üçüncü Basım, İstanbul. |
|
|
3 |
Rasmussen, S. E., 2010, Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, Üçüncü Basım, İstanbul. |
|
|
4 |
İzgi, U., 1999., Mimarlıkta Süreç. Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Birinci Baskı, İstanbul. |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Mimarlığın tanımı ve kapsamı belirleme |
1 |
1͵2͵3 |
2 |
Mimarlığın temel kavramları konusunda bilgi edinir |
1͵2 |
1͵2͵3 |
3 |
Mimarlık üretimine ilişkin görsel malzemeleri okuma ve değerlendirmeye ilişkin yöntem ve yetiler geliştirir |
15 |
1͵2͵3 |
4 |
Yapılı çevreyi bağlam, düzen, oran, boyut, ölçek, işlev, ışık, doku gibi kavramlar çerçevesinde incelemeye yönelik bilgi edinir ve yöntemler geliştirir |
4 |
1͵2͵3 |
5 |
İnsan boyutları, kullanıcı gereksinimleri, insan çevre ilişkilerini tanımlayabilir |
3 |
1͵2͵3 |