Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
GÜNÜMÜZ MEK. TAS.YENİLİKL.I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ARC491 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör.Meltem AKYÜREK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Mekan kavramının tarihçesini anlayarak, mevcut mekan tasarımlarını yenilikçi düşünceler ile geliştirmek için öğrenciyi bilgilendirmek. |
İçeriği | Bu derste yeni mekanlar konular stiller ve iç mekandaki güncel tasarımlar incelenir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mekan çözümleyebilme becerisi |
2 | Mekan yorumlayabilme becerisi |
3 | Mekan değerlendirebilme becerisi |
4 | Mekan okuyabilme becerisi |
5 | Belirli kriterler doğrultusunda mekan tasarlayabilme yetisini geliştirebilme |
6 | Mekan karşılaştırabilme becerisi |
7 | Mekan organizasyonu geliştirebilme becerisi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin tanıtımı | Anlatım ve Sunum |
2 | Mekanın tanımı, kavramlar, mekanın tarihi | Anlatım ve Sunum |
3 | Antik çağda mekan kavramı | Anlatım ve Sunum |
4 | Mekan örgütlenmesinde yöntem yaklaşımları | Anlatım ve Sunum |
5 | Mimari üsluplara bakış açısı geliştirerek mekan organizasyonu oluşturma | Anlatım ve Sunum |
6 | Mekan organizasyonu geliştirme | Anlatım ve Sunum |
7 | Mekansal değerlendirmeler | Anlatım ve Sunum |
8 | Ara sınav | Yazılı Sınav |
9 | Dünyaca ünlü mimarların mekansal algı yaklaşımları | Anlatım ve Sunum |
10 | Modern dönem mimari yaklaşımları ve mekan kurgusu | Anlatım ve Sunum |
11 | Mekansal dönüşümlerin örnekler üzerinden incelenmesi | Anlatım ve Sunum |
12 | Mekansal dönüşümlerin örnekler üzerinden incelenmesi | Anlatım ve Sunum |
13 | Sürdürülebilir mekanlar | Anlatım ve Sunum |
14 | Hightech ve ekolojik uygulamalarla gerçekleştirilen mekanlar | Anlatım ve Sunum |
15 | İleri teknoloji iç mekan tasarımları | Anlatım ve Sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Valner, I. (2017), İşte Frank Lloyd Wright | ||
2 | Tuan Y.F.,(1977), Space and Place: The Experience of Space.London ,Arnold. | ||
3 | Claypool, M. (2017), İşte Gaudi | ||
4 | Günay, R. (2006), Mimar Sinan |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %50 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Ödev | Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mekan çözümleyebilme becerisi | 2͵4͵11 | 1͵2͵3 |
2 | Mekan yorumlayabilme becerisi | 2͵4͵11 | 1͵2͵3 |
3 | Mekan değerlendirebilme becerisi | 2͵4͵11 | 1͵2͵3 |
4 | Mekan okuyabilme becerisi | 2͵4͵11 | 1͵2͵3 |
5 | Belirli kriterler doğrultusunda mekan tasarlayabilme yetisini geliştirebilme | 2͵4͵11 | 1͵2͵3 |
6 | Mekan karşılaştırabilme becerisi | 2͵4͵11 | 1͵2͵3 |
7 | Mekan organizasyonu geliştirebilme becerisi | 2͵4͵11 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 10 | 10 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |