Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
RESTORASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ARC465 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | YOK |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. AYşe İNCE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tarihi çevre, anıt kavramlarının açıklanması, çevre, insan, anıt ilişkilerinin kurulması, anıtlardaki bozulma nedenlerinin irdelenmesi ve restorasyon projelerinde öncesinde ve sonrasında yapılması gerekenlerin açıklanması. |
İçeriği | "Restorasyon hakkında genel bilgi, taşınmaz kültür varlıklarını değerlendirme ölçütleri. Anıtlarda bozulmaya neden olan iç ve dış etkenler. Restorasyon öncesi yapılması gereken çalışmalar, rölöve, belgeleme. Restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanması. Restorasyon tekniklerine genel bakış. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenci, restorasyon,rölöve, restitüsyon kavramlarını öğrenir |
2 | Öğrenci, tarihi çevre, anıt kavramlarını öğrenir, Öğrenci, anıtlardaki bozulma nedenlerinin irdeler |
3 | Öğrenci, çevre, insan, anıt ilişkilerini kurar |
4 | Öğrenci, restorasyon, rölöve, restitüsyon projelerinde dikkat edilmesi gereken kuralları öğrenir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş, ders tanıtımı | Anlatım |
2 | Koruma nedir? Kültür varlıklarının sınıflandırılması | Anlatım |
3 | Neden korumalıyız? Kültür varlıklarının değeri | Anlatım |
4 | Koruma tarihinin gelişimi | Anlatım |
5 | Venedik Tüzüğü ve UNESCO | Anlatım |
6 | Türk Evi | Anlatım |
7 | Türk Evi | Anlatım |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Rölöve ölçüsü alma teknikleri | Sınıf içi çalışma |
10 | Rölöve çalışmaları,fotoğrafla belgeleme | Alan çalışması |
11 | Rölöve çalışmalarının yapılması | Alan çalışması |
12 | Rölöve çalışmalarının yapılması | Alan çalışması |
13 | Rölöve çizimlerinin yapılması | Alan çalışması |
14 | Rölöve çizimleri için kritik alınması | Sınıf içi çalışma |
15 | Rölöve çizimleri için kritik alınması | Sınıf içi çalışma |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | AHUNBAY Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın, İstanbul, 1995 | ||
2 | ERDER C., Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Yayınları, Ankara, 1975 | ||
3 | ASATEKİN G.N., Kültür ve Doğa Varlıklarımız Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız?, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara,2004 | ||
4 | Restorasyon -Konservasyon Dergileri, Süreli yayın,İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul | ||
5 | Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ve İlgili Yönetmelikler |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, restorasyon,rölöve, restitüsyon kavramlarını öğrenir | 15 | 1͵2 |
2 | Öğrenci, tarihi çevre, anıt kavramlarını öğrenir, Öğrenci, anıtlardaki bozulma nedenlerinin irdeler | 12 | 1͵2 |
3 | Öğrenci, çevre, insan, anıt ilişkilerini kurar | 7 | 1͵2 |
4 | Öğrenci, restorasyon, rölöve, restitüsyon projelerinde dikkat edilmesi gereken kuralları öğrenir | 6 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 1 | 3 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 6 | 3 | 18 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |