Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık

Ders Bilgileri

PORTFOLYO HAZIRLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ARC406 Bahar 2 2 3 6

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) YOK
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Mehmet Burak Taşerimez
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar YOK
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin profesyonel pratikte önemli bir yer edinmelerini sağlayacak kisisel bir web sayfası ve portfolyo hazırlamaları için tasarımları icin gerekli olan temel bilgilerin ogretilmesidir. Ogrenciler en iyi işlerini yansıtacak bir portfolio tasarlamaları ve enuygun sunum biçimini kullanmaları icin yonlendirilirler
İçeriği Bu derste öğrenciler fikirlerini ve tasarımlarını sunmak için dijital ve basili portfoliohazirlamayi ogrenirler. Final proje her öğrencinin oluşturduğu bir web sitesini, bir JPEGveya PDF formatında ve bir de basılmış portfolyo hazırlanmasını talep eder

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrenciler tasarımları içinden en iyilerini seçebilecek ve hedeflenmiş bir sunum için düzenleyebileceklerdir.
2 Öğrenciler bu dersin sonunda, rafine edilmiş tasarımlarını basılı portfolyolar şeklinde düzenleyebileceklerdir.
3 Öğrenciler tasarımlarını web ortamında etkili bir biçimde düzenleyebileceklerdir.
4 Öğrenciler bilgisayar destekli grafik tekniklerini kullanarak sunum becerilerini geliştirebileceklerdir.
5 Öğrenciler projelerini farklı kültürel değer sistemlerine göre revize edebilecek ve görsel olarak ifade edebileceklerdir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konuların Tanıtımı
2 Sunuş: Neden portfolio hazırlanır, Portfolyo nedir, Portfolyo neler içerir, Portfolyohazırlamanın temel kuralları
3 Sunuş: Portfolyo hazırlanmasını gerektiren yaygın durumlar, Tasarım portfolyosuhazırlamanın aşamaları
4 Sunuş: Profesyonel portfolyo nedir, Akademik portfolyo nedir
5 Portfolyo için tasarımların seçilmesi ve düzenlenmesi, Farklı portfolyoların gözdengeçirilmesi
6 Portfolyo için tasarımların seçilmesi ve düzenlenmesi, Farklı portolyoların gözdengeçirilmesi
7 Portfolyo için tasarımların seçilmesi ve düzenlenmesi, Farklı portolyoların gözdengeçirilmesi
8 Arasınav
9 Web Plus X6 Starter Edition Yazılımı Eğitimi
10 Web Plus X6 Starter Edition Yazılımı Eğitimi
11 Web Plus X6 Starter Edition Yazılımı Eğitimi
12 Öğrencilerin kişisel web portolyolarının sunumları
13 Öğrencilerin kişisel web portolyolarının sunumları
14 Portfolyoların detaylandırılması ve mükemmelleştirilmesi.
15 Portfolyoların detaylandırılması ve mükemmelleştirilmesi.
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Marjanovic I., Rüedi Ray K., Naa Norle Lokko L., The Portfolio, Architectural Press, 2007, UK
2 http://www.gsd.harvard.edu/careerhttp://www.gradportfolioday.org/http://www.carbonmade.com/http://www.coroflot.com/public/people_home.asphttp://www.dexigner.com/directory/cat/Interior-Design/Designers.htmlhttp://webstyleguide.com/wsg2/page/grids.htmlhttp://www.mezzoblue.com/archives/2005/05/13/columnsgrid/index.phphttp://www.smileycat.com/miaow/archives/layoutgrid.phphttp://tutorialblog.org/gridsystemsinwebdesign/http://www.webdesignerwall.com/trends/gridandcolumndesigns/http://www.alistapart.com/articles/outsidethegrid http://webtypography.net http://www.creativepublic.com/portfoliotips.php

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrenciler tasarımları içinden en iyilerini seçebilecek ve hedeflenmiş bir sunum için düzenleyebileceklerdir. 4͵14 1͵2
2 Öğrenciler bu dersin sonunda, rafine edilmiş tasarımlarını basılı portfolyolar şeklinde düzenleyebileceklerdir. 4͵14 1͵2
3 Öğrenciler tasarımlarını web ortamında etkili bir biçimde düzenleyebileceklerdir. 4͵14͵15 1͵2
4 Öğrenciler bilgisayar destekli grafik tekniklerini kullanarak sunum becerilerini geliştirebileceklerdir. 4͵14͵15 1͵2
5 Öğrenciler projelerini farklı kültürel değer sistemlerine göre revize edebilecek ve görsel olarak ifade edebileceklerdir 4͵14͵15 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 4 56
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 2 2
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 10 6 60
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 20 20
  180