# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders hakkında genel bilgilendirme. 14 haftalık ders planının öğrencilerle paylaşımı. |
Anlatım, Tartışma |
2 |
-Kent Nedir? Kentsel Tasarım Nedir?
-Kent Mekanına İlişkin Kuramsal Bakışlar: Rob Krier, Christopher Alexander, Bill Hillier ve Kevin Lynch'in yaklaşımları.
-K.Lynch’in Kent İmgesi Teorisi:
*Kentsel çevre bileşenleri (yapı, anlam kimlik)
*Kentsel çevreyi oluşturan yapısal/fiziksel öğeler (yollar, kenarlar/sınırlar, bölgeler, düğüm/odak noktaları, işaret öğeleri)
-SWOT Analizi
|
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 |
-Yer (place) kavramı
-Bağlantı (connectivity) kavramı
-Kamusal alan kavramı
-Kentte Kamusal Açık Alanlar: Meydanlar, yaya bölgeleri, yaya aksları, bisiklet yolları, çocuk oyun alanları, mahalle parkları, semt parkları, kent parkları, açık sergi ve pazar yerleri, açık hava festival alanları, açık hava müzeleri vb.
-Kentte Kamusal Sosyal-Kültürel Donatı Alanları:Müze, Kütüphane, Kültür Merkezi vb. |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 |
-Kent Morfolojisi nedir?
-Kentsel Yapıyı Tanımlayan Arazi Modelleri:
*Ortak merkezli çemberler modeli
*Sektör modeli
*Çok merkezli gelişme modeli
*Çeper kent modeli |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 |
-Kentin Fiziksel Gelişim Formları:
*Doğrusal kent formu
*Izgara kent formu
*Konsantrik kent formu
*Koridor-bant gelişme formu |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 |
İmar planları ve uygulamaları, ilgili yasa ve yönetmelikler |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 |
Ulaşım Planlaması: Motorlu Araç Yolu Planlaması, Bisiklet Yolu Planlaması, Yaya Yolu Planlaması, Otopark Çözümlemeleri (1.Bölüm) |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 |
ARA SINAV |
yazılı sınav |
9 |
-Ulaşım Planlaması: Motorlu Araç Yolu, Bisiklet Yolu, Yaya Yolu Planlaması, Otopark Çözümlemeleri (2.Bölüm)
-Uygulamalı çalışma yapılacak alanın öğrencilerle paylaşımı. |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışmaları |
10 |
-Öğrencilerle Çalışma Alanına Gidilmesi: Alanda yerinde gözlem ve incelemeler, fotoğraflama ve anket çalışmaları. |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışmaları |
11 |
Öğrencilerin alandaki çalışmalarının sunumları ve stüdyo kritikleri:
-Çalışma Alanın Doluluk-Boşluk Analizleri,
-Alanda Yapılan Anket ve Fotoğraf Çalışmalarının Yorumlanması
-1/2000 Ölçekli Yol Kademelenmeleri,
-1/1000 Ölçekli Yol, Otopark, Yeşil Alan İlişkileri,
-Mevcut ve Öneri Alan Kullanımları (Pazaryeri, Eğitim Kurumu, Sosyal-Kültürel Alan önerileri vb.),
- Mevcut ve Öneri TAKS/KAKS/Emsal Değerleri. |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışmaları |
12 |
Öğrencilerin alandaki çalışmalarının sunumları ve kritiklere devam edilmesi:
-Çalışma Alanın Doluluk-Boşluk Analizleri,
-Alanda Yapılan Anket ve Fotoğraf Çalışmalarının Yorumlanması
-1/2000 Ölçekli Yol Kademelenmeleri,
-1/1000 Ölçekli Yol, Otopark, Yeşil Alan İlişkileri,
-Mevcut ve Öneri Alan Kullanımları (Pazaryeri, Eğitim Kurumu, Sosyal-Kültürel Alan önerileri vb.),
- Mevcut ve Öneri TAKS/KAKS/Emsal Değerleri. |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışmaları |
13 |
Öğrencilerin alandaki çalışmalarının sunumları ve kritiklere devam edilmesi:
-Çalışma Alanın Doluluk-Boşluk Analizleri,
-Alanda Yapılan Anket ve Fotoğraf Çalışmalarının Yorumlanması
-1/2000 Ölçekli Yol Kademelenmeleri,
-1/1000 Ölçekli Yol, Otopark, Yeşil Alan İlişkileri,
-Mevcut ve Öneri Alan Kullanımları (Pazaryeri, Eğitim Kurumu, Sosyal-Kültürel Alan önerileri vb.),
- Mevcut ve Öneri TAKS/KAKS/Emsal Değerleri.
|
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışmaları |
14 |
Öğrencilerin alandaki çalışmalarının sunumları ve kritiklere devam edilmesi:
-Çalışma Alanın Doluluk-Boşluk Analizleri,
-Alanda Yapılan Anket ve Fotoğraf Çalışmalarının Yorumlanması
-1/2000 Ölçekli Yol Kademelenmeleri,
-1/1000 Ölçekli Yol, Otopark, Yeşil Alan İlişkileri,
-Mevcut ve Öneri Alan Kullanımları (Pazaryeri, Eğitim Kurumu, Sosyal-Kültürel Alan önerileri vb.),
- Mevcut ve Öneri TAKS/KAKS/Emsal Değerleri. |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışmaları |
15 |
Öğrencilerin alandaki çalışmalarının sunumları ve kritiklere devam edilmesi:
-Çalışma Alanın Doluluk-Boşluk Analizleri,
-Alanda Yapılan Anket ve Fotoğraf Çalışmalarının Yorumlanması
-1/2000 Ölçekli Yol Kademelenmeleri,
-1/1000 Ölçekli Yol, Otopark, Yeşil Alan İlişkileri,
-Mevcut ve Öneri Alan Kullanımları (Pazaryeri, Eğitim Kurumu, Sosyal-Kültürel Alan önerileri vb.),
- Mevcut ve Öneri TAKS/KAKS/Emsal Değerleri. |
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Grup Çalışmaları |
16 |
SON SINAV |
ödev ve proje teslimi |
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Lynch, K., "The Image of the City", MIT Press, 1960. |
|
|
2 |
Alexander, C., "Pattern Language", 1977. |
|
|
3 |
Sauer, C., "On Culture and Landscape", 2009. |
|
|
4 |
Krier, R., "Urban Space", 1979. |
|
|
5 |
Abel, C., "Architecture and Identity", Architectural Press, Oxford, 1997. |
|
|
6 |
Paecher, C., "Learning, Space and Identity", Paul Chapman, London, 2001. |
|
|
7 |
Frampton, K., "Place-Form and Cultural Identity", Thames & Hudson, London, 1988. |
|
|
8 |
Norberg Schulz, C., "Genius Loci: Towards A Phenemenology of Architecture", Rizzoli. New York, 1984. |
|
|