Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık

Ders Bilgileri

MAKET YAPIM TEKNİKLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ARC375 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) YOK
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğrt. Gör. Tuğçe KEMER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin genel amacı, öğrencilerin bugüne kadar edindikleri bütün teorik ve pratik bilgilerigelecekteki işleriyle ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda kendilerine aittasarım ideolojilerini ve muhtemel temsil niteliklerini çıkarıp yaratmaları istenmektedir. Bubakımdan söz konusu ders, gelecekte iş yaşamınızda veyahut günlük hayatınızda sizin içinçok yararlı olabilecek bir kimliğe dair ilk fikirlerin şekillenmeye başlamasına yöneliktir.Ayrıca, çağdaş ve ilerideki küresel perspektifin analizi ve entegrasyonu, muhtemeleğilimlerin incelenmesi ve araştırılması, bununla birlikte öngörülü ve fütürist bir çevreninkavranması ve tasarlanması konularında çalışılmaktadır
İçeriği Bu derste öğrenciler ilk muhtemel tasarım ideolojilerini ve kimliklerini tanımlayacaktır.Sonrasında, bu bulguları kendi seçecekleri bir iç mimari veya çevresel tasarım projesini de temsil edeceklerdir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tasarımda çağdaş ve güncel küresel bakış açıları ve eğilimleri analiz edebileceklerdir,
2 Çağdaş ve güncel küresel bakış açılarını kendi projelerine uyarlayabileceklerdir,
3 Profesyonel ve kişisel bir tasarım kimliği geliştirebileceklerdir,
4 Bireysel ve grup çalışmasının önemini tanıyabileceklerdir.
5 Muhtemel bir kavramsal tasarım ideolojisi ve kimliği tanımlayabileceklerdir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 1.1. a) Derse giriş ve ders içeriğine dair tartışma b) İlk ödev bildirimi ve görüşülmesi 1.2. Sketch Problem I Teorik
2 Birinci ödevin geliştirilmesi ve kritik verilmesi Teorik-Uygulama
3 a) Birinci ödevin teslimi: Grup Çalışması b) Birinci ödevin sunumu Teorik-Uygulama
4 4.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) İkinci ödevbildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, konseptin önceden tanımlanması c) İkinciödev üzerine ilk fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi 4.2. İkinci ödevin geliştirilmesi,tartışılması ve kritik verilmesi Teorik-Uygulama
5 İkinci ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi Teorik-Uygulama
6 İkinci ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi Teorik-Uygulama
7 a) İkinci ödevin teslimi: Bireysel Çalışma, Konsept b) İkinci ödevin sunumu Teorik-Uygulama
8 8.1. Üçüncü ödev bildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, fonksiyonel bir mekan veçevresi üzerine odaklanma 8.2. Sketch Problem II Teorik-Uygulama
9 9.1. Üçüncü ödevin teslimi: Dördüncü ödevin bildirimi: Skeçler ve 3 Boyutlu örnekler9.2. Dördüncü ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve3B'lar Teorik-Uygulama
10 Dördüncü ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B'lar Teorik-Uygulama
11 Dördüncü ödevin sunumu Teorik-Uygulama
12 12.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) Final ödevibildirimi ve tartışma 12.2. Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma Teorik-Uygulama
13 Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma Teorik-Uygulama
14 Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma Teorik-Uygulama
15 Projenin teslimi ve sunumu Teorik-Uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Internet bazlı kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tasarımda çağdaş ve güncel küresel bakış açıları ve eğilimleri analiz edebileceklerdir, 15 1͵2
2 Çağdaş ve güncel küresel bakış açılarını kendi projelerine uyarlayabileceklerdir, 14 1͵2
3 Profesyonel ve kişisel bir tasarım kimliği geliştirebileceklerdir, 14 1͵2
4 Bireysel ve grup çalışmasının önemini tanıyabileceklerdir. 12 1͵2
5 Muhtemel bir kavramsal tasarım ideolojisi ve kimliği tanımlayabileceklerdir 15͵18 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 2 16 32
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 1 1 1
  90