Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
EKOLOJİK TASARIM | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ARC372 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Bölüm Öğretim Elemanları |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin ana amacı, gezegenimizdeki yaşamınsürdürülebilirliği adına son derece önem taşıması nedeni ile günümüz koşullarında ayrıcalıklı birtasarım disiplini haline gelerek geleneksel tasarım felsefesinden ayrışmış olan ekolojik tasarımyaklaşımının gerektirdiği ön birikimin aktarılmasıve yeni mimar nesillerinin farklı bir paradigmayageçişinin hazırlanmasıdır. |
İçeriği | (Beşikten Beşiğe) ekolojik tasarım çerçevesindebiyolojik ve teknik kökenli malzemeler ve atıkyönetimine odaklanarak, yeniden kullanma ve geri kazanım tekniklerinden hareketle, bir ürünün tasarlanarak imal edilmesi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sürdürülebilir bir gelecek açısından özellikle malzeme ve kaynak boyutunda tasarımcıların sorumluluklarını farketmeleri |
2 | atık=girdi anlayışıçerçevesinde, çöp haline gelmeden önce tekrartekrar yeni ürünlerin ham maddesi yani besiniolabilecek malzemeler ile tasarım ve üretim. |
3 | Sürdürülebilir tasarımın kapsamını bilmek |
4 | Sürdürülebilirlik açısından kente katkı sunmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş ve çevre sorunları | Anlatım |
2 | Temel tanımlar vekavramlar, çevrenin korunması vesürdürülebilirlik | Anlatım |
3 | Neden Ekolojik Tasarım?beşikten beşiğe yürütülen ekolojiktasarım anlayışı. | Anlatım |
4 | Yaşam döngüsü analizi(yda) ve karbon (ekolojik) ayakiziDönem ödevinin (ürün tasarımı veimalatı) verilmesi. | Anlatım |
5 | Ekolojik tasarımaçısından malzeme anlayışı vebeklenen malzeme özellikleri. | Anlatım |
6 | Biyolojik ve teknikkökenli malzemeler. | Anlatım |
7 | 1. Ara Sınav | Ara Sınav |
8 | Atık yönetimi, atıkhiyerarşisi / Tasarımlarıntartışılması. | Anlatım |
9 | Tekrar kullanma /Tasarımların tartışılması. | Anlatım |
10 | Geri Kazanım ve Geri dönüşüm. | Anlatım |
11 | “Koruyarak” Geri Dönüşüm. | Anlatım |
12 | “İndirgeyerek” Geri Dönüşüm. | Anlatım |
13 | Ürünlerin tartışılması.15 | Anlatım |
14 | Ürünlerin tartışılması.15 | Anlatım |
15 | Final sınavı | Anlatım |
16 | Son Sınav | Final Sınavı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Internet bazlı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilir bir gelecek açısından özellikle malzeme ve kaynak boyutunda tasarımcıların sorumluluklarını farketmeleri | 11 | 1͵2 |
2 | atık=girdi anlayışıçerçevesinde, çöp haline gelmeden önce tekrartekrar yeni ürünlerin ham maddesi yani besiniolabilecek malzemeler ile tasarım ve üretim. | 11 | 1͵2 |
3 | Sürdürülebilir tasarımın kapsamını bilmek | 11 | 1͵2 |
4 | Sürdürülebilirlik açısından kente katkı sunmak | 11 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 15 | 30 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
90 |