Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
YAPI II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ARC234 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Meltem AKYÜREK, Ögr. Gör. Ayşe MANAV |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Düşey sirkülasyon elemanları ve çatı gibi yapı elemanlarını ayrı ayrı ele alarak, tasarım ve uygulama projesi yapabilecek düzeyde temel bilgileri vermek. |
İçeriği | Bu derste, düşey sirkülasyon araçları (merdivenler, rampalar, yürüyen merdivenler ve asansörler) ve çatılar hakkında teorik ve uygulamalı bilgi verilmektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Yapıda,yer döşemeleri, bölücüler, duvarlar, tavanlar, kapılar, donanım işlerinin nasıl yapılacağını öğrenmek |
2 | Yalıtım, sırlama, doğrama, yer kaplaması ve duvar bitirme işlerinin nasıl yapılacağını öğrenmek |
3 | Yapı yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
4 | Çizim ve detay hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve dönem içi işleyişi anlatılarak kaynak kitaplara ilişkin bilgi aktarılması | Düz anlatım, Tartışma |
2 | Düşey sirkülasyon araçları – Merdivenler (Sınıflandırmalar-Hesaplamalar)-Uygulama I | Düz anlatım, Tartışma,Çizim çalışması |
3 | Merdivenlerin Düzenlenmesi ve Taşıtılması- Kagir Merdivenler -Betonarme Merdivenler- Ahşap Merdivenler | Düz anlatım, Tartışma |
4 | Metal Merdivenler – Karma Merdivenler- Korkuluk – Planda Merdiven Gösterimi -Rampalar- Yürüyen Merdivenler- Asansörler | Düz anlatım, Tartışma |
5 | Uygulama II | Çizim Çalışması |
6 | Uygulama III | Çizim Çalışması |
7 | Dengeleme- Merdiven Dengeleme Kuralları-Yarım Dönel Merdivenlerde Orantılı Bölme Yöntemi-Uygulama IV | Düz anlatım, Tartışma,Çizim çalışması |
8 | Ara Sınav | Yazılı ve Çizim sınavı |
9 | Yarım Dönel Merdivenlerde Kaçış Çizgisi (Flight-Line) Yöntemi ile Dengeleme-Uygulama 5 | Düz anlatım, Tartışma, Çizim çalışması ve ödev |
10 | Çatılar-Düz (Teras) Çatılar-Eğimli Çatılar-Ahşap Oturtma Çatılar-Ahşap Asma Çatılar-Ahşap Kafes Sistemler- Ahşap + Çelik Kompozit Sistemler | Düz anlatım, Tartışma, |
11 | Çelik Çatı Konstrüksiyonlar- Çelik Düzlem Kafes Kirişler-Çelik Uzay Kafes Kirişler-Çelik Uzay Kafes Sistem -Çatı Sınıflandırmaları- Çatı Örtüleri-Kırma Çatıda Sudan Arınım | Düz anlatım, Tartışma |
12 | Uygulama 6 | Maket Çalışması |
13 | Uygulama 7 | Maket Çalışması |
14 | Uygulama 8 | Çizim Çalışması |
15 | Genel Tekrar | Düz anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Mimarlıkta Yapı-Yapım, Birsen Yayınevi, 2012, İstanbul (Prof. Dr. Erkin ERTEN) | ||
2 | BİNAN, M. :Doğramalar 1-2,Ahşap Pencere ve Kapılar, İTÜ | ||
3 | BİNAN, M./SUNGUROĞLU,İ./DİRİK,D./VENSÜREL,G. :Çatılar, İTÜ | ||
4 | ILGAZ,T. :Az Eğimli Çatılarda, ´Isı ve Nem Korunumuyla´ ilgili Teorik Esaslar, Erken Çatı Hasarları ve Bunların Nedenleri Üzerine Bir İnceleme, KTÜ | ||
5 | SARI,A. :Düşey Sirkülasyon Araçları-Merdivenler | ||
6 | TOYDEMİR,N./ÜNÜGÜR,M. :Kırmaçatılarım Çözümü İçin Özgün Bir Yöntem: Toygür Algoritması | ||
7 | ANONİM:Soğuk Çatılar, T.C.Bayındırlık Bakanlığı Yapı İşleri Genel Müdürlüğü | ||
8 | FRİCK/KNÖLL/NEUMAN/WEINBRENNER :Baukonstruktionslehre, Teil 1-2 | ||
9 | F.D.K. CHING :The Visual Dictionary of Architecture | ||
10 | FOSTER, J.S./HARRİNGTON,R. :Structure and Fabric |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %30 | Ödev | Ödev |
3 | %50 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Yapıda,yer döşemeleri, bölücüler, duvarlar, tavanlar, kapılar, donanım işlerinin nasıl yapılacağını öğrenmek | 10 | 1͵2 |
2 | Yalıtım, sırlama, doğrama, yer kaplaması ve duvar bitirme işlerinin nasıl yapılacağını öğrenmek | 10 | 1͵2 |
3 | Yapı yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olmak | 12 | 1͵2 |
4 | Çizim ve detay hakkında bilgi sahibi olmak | 10 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 2 | 2 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |