Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık

Ders Bilgileri

ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HIS102 Bahar 2 0 2 2

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr.öğr.Üyesi Murat KÖYLÜ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Yaşanan geçmişi inceleyip araştırarak; dünümüzü bilmek, geleceğimizi nasıl kuracağımız konusunda bizlere yol gösterici olur. Geçmişini bilmeyen toplumların, gelecekleri aydınlık ve başarılı olamaz. Tarihsel gelişmeleri, sebepleri ile birlikte ele alıp değerlendirmek gerekir. Tarihsel olaylar, olayın geçtiği dönemin sosyal, kültürel ve ekonomik yapısı ile yakından ilgilidir. Bu değerler incelenmeden, aralarındaki ilişki araştırılmadan tarihsel olayların gerçekçi olarak değerlendirilmesi söz konusu olamaz. Bugünkü olanaklarla tarihsel olaylara bakıp değerlendirmek tarih bilimi ile bağdaşmaz. Türk İnkılabının hangi tarihi koşullar içinde gerçekleştirildiğini bilmek gerekir ki varoluşumuzun mucizesini kavrayabilelim.
İçeriği Üniversite gençliğine ulus ve vatan sevgisini aşılıyarak Atatürk ilkelerine bağlı: Atatürkçü gençler olarak yetişmelerini sağlamak, demokrasi bilinçlerini geliştirerek, çağdaş demokratik yönetim düzeyine hangi aşamalardan geçerek ulaştığımızı kavratmaktır. Türk gençlerine, günümüzün ve geleceğin sorunlarını Atatürkçü yaklaşımla çözüm önerileri getirecek tutum, davranış ve yeteneği kazandırmaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Atatürk ilke ve İnkılapların ulusal ve uluslar arası anlamını kavrayarak, sömürülen mazlum milletlere nasıl yol gösterici olduğu
2 Ulusal birlik ve beraberliğin önemini göstermek,
3 Şartları ağır bırakışma (mütareke) imzalamış, silahları alınmış, limanları, tünelleri ve önemli merkezleri işgal edilmiş olan; moral değerleri altüst edilen Türk milletine, moral değerleri kazandırılarak, nasıl harekete geçirildiğini anlamak.
4 Yıllardır savaşan, savaşlarda yenilen, geri çekilen bir ülkede üretimin tamamen durduğu; olayları sadece tevekkülle seyreden milletimize, dünyanın en donanımlı uluslarına ve ordularına karşı mücadele bilincini kazandıran liderin hangi özellikleri olduğu.
5 Atatürk İnkılabının tarihsel anlamını kavrayarak gençlerimize tarih bilinci aşılıyarak özgüvenlerini geliştirmek,
6 Atatürk ilke ve devrimlerine yürekten bağlı olan; bu ilke ve devrimleri hayat felsefesi haline getiren, insan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğüne inanan, analitik düşünceyi benimsemiş, bilimin yol göstericiliğine inanan gençler yetiştirmek,
7 Mustafa Kemal Atatürk’ün milliyetçilik, çağdaşlık anlayışını gençliğimize kavratmak,
8 Milli Mücadelenin başarısız olması için dış güçler ile yerli işbirlikçilerin bölücü ve yıkıcı faaliyetler sergilediklerini anlatarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin karşılaşabileceği tehditler konusunda gençlerimizi bilinçlendirmek,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 I.veII. İnönü Savaşları Londa Konferansı Sovyetlerle İlişkiler Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
2 Sakarya Meydan Muharabesi Tekalif-i Milliye Kanunu Ankara Antlaşması Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
3 Büyük Taarruz Mudanya Mütarekesi Saltanatın Kaldırılması Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
4 Lozan Barış Antlaşması İzmir İktisat Kongresi Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
5 Cumhuriyetin İlanı Milli Mücadelenin Genel Karakteri ve Değerlendirmesi Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
6 Halifeliğin Kaldırılması Tevhid-i Tedrisat Kanunu 1921 Anayasasının Kabulü Türk Medeni Kanunu Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
7 Çok Partili Siyasal Hayata Geçiş CHP, Terakkiperver Cumhuriyet Fıkrası Şeyh Sait Ayaklanması Serbest Fırka Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
8 Ara Sınav
9 İzmir Suikastı Menemen Olayı Hukuk Devrimi Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
10 Kılık Kıyafet Kanunu Yazı Devrimi Milletler Arası Saat ve Takvimin Kabulü Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
11 Türk Kadınına Siyasal Hakların Verilmesi Ölçü Ve Tartıların Değiştirilmesi Milli Ekonominin Kurulması Birinci Beş yıllık Sanayi Kalkınma Planı Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
12 Hoybun Örgütü ve Ağrı İsyanları Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
13 I. Dünya Savasının Sonuçları Anadolu’nun İşgali Wilson Prensipleri Faydalı ve Zararlı Cemiyetler Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
14 Serbest Cumhuriyet Fırkası ve Dersim İsyanı Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
15 Atatürk İlkelerini Genel Bakış Atatürkçülüğü Bütünleyen İlkeler II. Dünya Savaşı Öncesi Komsularla Yaptığımız Antlaşmalar Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk Temel Kaynak
2 Şevket Süreyya Aydemir, Tek Adam II. III. Ciltler Yardımcı Kaynak
3 Lord Kinros, Atatürk Yardımcı Kaynak
4 Murat Köylü, Türk İnkılabı, Mustafa Kemal Atatürk Dönemi 1919-1938 Temel Kaynak
5 Dönem ile ilgili her türlü yazılı ve elektronik belge Yardımcı Kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Atatürk ilke ve İnkılapların ulusal ve uluslar arası anlamını kavrayarak, sömürülen mazlum milletlere nasıl yol gösterici olduğu 18 1͵2
2 Ulusal birlik ve beraberliğin önemini göstermek, 18 1͵2
3 Şartları ağır bırakışma (mütareke) imzalamış, silahları alınmış, limanları, tünelleri ve önemli merkezleri işgal edilmiş olan; moral değerleri altüst edilen Türk milletine, moral değerleri kazandırılarak, nasıl harekete geçirildiğini anlamak. 18 1͵2
4 Yıllardır savaşan, savaşlarda yenilen, geri çekilen bir ülkede üretimin tamamen durduğu; olayları sadece tevekkülle seyreden milletimize, dünyanın en donanımlı uluslarına ve ordularına karşı mücadele bilincini kazandıran liderin hangi özellikleri olduğu. 18 1͵2
5 Atatürk İnkılabının tarihsel anlamını kavrayarak gençlerimize tarih bilinci aşılıyarak özgüvenlerini geliştirmek, 18 1͵2
6 Atatürk ilke ve devrimlerine yürekten bağlı olan; bu ilke ve devrimleri hayat felsefesi haline getiren, insan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğüne inanan, analitik düşünceyi benimsemiş, bilimin yol göstericiliğine inanan gençler yetiştirmek, 18 1͵2
7 Mustafa Kemal Atatürk’ün milliyetçilik, çağdaşlık anlayışını gençliğimize kavratmak, 18 1͵2
8 Milli Mücadelenin başarısız olması için dış güçler ile yerli işbirlikçilerin bölücü ve yıkıcı faaliyetler sergilediklerini anlatarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin karşılaşabileceği tehditler konusunda gençlerimizi bilinçlendirmek, 18 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 2 28
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 10 1 10
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 7 2 14
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 1 1 1
10 Ödev 1 1 1
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
16 Son Sınav 1 1 1
  60