Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ARC101, ARC102 |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Yeliz Çermikli Buluklu, Öğr. Gör. Burak Taşerimez, Öğr. Gör. Başak Yüncü, Öğr. Gör. Aysun Kayadelen, Öğr. Gör. Tamay Özberber |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan boyutu ilişkisini, işlev çözümleri ve biçim-işlev, mekan strüktür ilişkisini algılatıp, iç mimari tasarımının önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere anımsatıcı nitelikte yineletip, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği |
Bu projenin genel amacı,öğrencilerin kent merkezi ve dokusu içerisinde tasarım yapma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamakta, 'Mağaza İç Mekan Tasarımı'' projesini tarihi eshi bir bina içerisinde tasarlayarak beraberinde kentiçi problemlerini de eski,kent dokusu içerisinde çözebilmeyi öğretmektir.Öğrencilerden yüksek kaliteli modern bir proje tasarımı beklenirken , proje arsanın bulunduğu yere sosyal ve fiziksel olarak uygun çözümler üretmeleri, engelli kullanıcıları, diğer farklı çeşitli kullanıcılara ve farklı ülke vatandaşlarına açık ve uygun proje tasarımı yapmaları gerekmektedir. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme |
2 |
Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme |
3 |
Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
|
4 |
Mimarlık alanında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme |
5 |
Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme. |
6 |
Mimarlık alanı ile ilgili kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirebilme |
7 |
Mimarlık alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izlemek üzere gerekli kaynakları bulma ve bunlardan yararlanma yetkinliğini kazanabilme
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
DERS 1: Derse giriş. Mimari Tasarıma giriş/tanıtma : İçerik, gereksinimler ve beklentilerin anlatılması.
DERS 2: Isınma Projesi tasarlanması - I 'in sunumlarının yapılması. Isınma Projesinin anlatılması, konuyla ilgili kritiklerin verilmesi
|
|
2 |
DERS 3: Tasarımın verilmesi, İhtiyaç programı, insan gereksinimleri ve Şema (Bubble Diagram) üzerine tartışma yapılması.
DERS 4-Örnekler üzerinden POSTER hazırlanması. |
|
3 |
DERS 5: ARAZİ Görme, Çevre Analizi Çalışması
DERS 6 : ARAZİ Rölevesi çıkarılması |
|
4 |
Ders 7 : Bubble Diagram ve Siluet Çalışmaları
DERS 8: Bubble Diagram ve siluet çalışmaları |
|
5 |
DERS 9: 3 Boyutlu ilk Taslaklar, Eleştiriler
DERS 10: Ana Proje Konusu için İçerik, Gereksinimler ve Beklentilerin Anlatılması |
|
6 |
DERS-11: İlk Taslak Çalışmaları ve Sunumları
DERS 12: İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
|
|
7 |
DERS-13 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
DERS-14 : ARA JÜRİ (Vize-Midterm) |
|
8 |
DERS-14 : ARA JÜRİ (Vize-Midterm)
DERS-15 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
|
|
9 |
DERS-16 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
DERS-17 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler |
|
10 |
DERS-18 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
DERS-19 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
|
|
11 |
DERS-20 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler
DERS-21 : İlk Taslak Çalışmaları ve Eleştiriler |
|
12 |
DERS-22 : Jüri için hazırlık çalışmalarının başlaması ve eleştiriler.
DERS-23 : Jüri için hazırlık çalışmaları ve eleştiriler. |
|
13 |
DERS-24 : Jüri için hazırlık çalışmaları ve eleştiriler.
DERS-25 : Jüri için hazırlık çalışmaları ve eleştiriler. |
|
14 |
DERS-26 : Jüri için hazırlık çalışmaları ve eleştiriler.
DERS 27- : Jüri için hazırlık çalışmaları ve eleştiriler.
|
|
15 |
Final Jürilerine Hazırlık Haftası
Final Jürilerine Hazırlık Haftası
|
|
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme |
|
|
2 |
Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme |
|
|
3 |
Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
|
|
|
4 |
Mimarlık alanında yapılmış çalışma ve projeleri yorumlama ,analiz ve değerlendirme yetkinliğine sahip olabilme |
|
|
5 |
Mimarlık alanında ürettiği yapıtları ve edindiği bilgileri disiplinler arası çalışma ortamında paylaşabilme. |
|
|
6 |
Mimarlık alanı ile ilgili kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirebilme |
|
|
7 |
Mimarlık alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izlemek üzere gerekli kaynakları bulma ve bunlardan yararlanma yetkinliğini kazanabilme
|
|
|