Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
ARC 201 |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Yeliz ÇERMİKLİ BULUKLU, Öğr. Gör. M. Burak TAŞERİMEZ, |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler,tasarım elemanları ve prensiplerini anlama, görsel düzen tekniklerini anlama,limitli sayıda değişkenlerle tasarım problemlerini çözebilme yeteneğini arttırma,biçim işlev mekân strüktür ilişkisini anlama ve öğrenme, gibi hususlarda kendilerini geliştirmiş olacaklardır,soyutlama ve kavramlarla yorumlama, yaratıcı şekillerle problem çözme yöntemleri geliştirme,çizim ve maket yapımı ile tasarım çalışmalarının görsel sunumu,iki ve üç boyutlu görsel sunum teknikleri ve temsiliyetlerinin yorumlanması.Ayrıca; diğer tasarım sahaları ile olan ilişkiyi,tasarımcının insan üzerindeki rolü,grup çalışmasının, nasıl olması gerektiğini öğrenip bu hususlarda kendilerini geliştireceklerdir. |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere mekan ile insan boyutu ilişkisini, fonksiyon çözümler ve form-fonksiyon, mekan strüktür ilişkisini öğretip, mimari tasarımın önemini öğrencilere gösterip öğretmektir. Bunları yaparken bir dönem önceki dönemde öğretilen tüm verileri öğrencilere hatırlatıcı nitelikte tekrarlatıp, yeni projelerinde kullanılması amaçlanmaktadır.
|
İçeriği |
Dersin genel amacı, öğrencilerin kent merkezi ve dokusu içerisinde tasarım yapma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamakta, öKüçük Konutlardan oluşan bir tasarım ve Yerleşim, Sanat Galerisi, Nikah salonu, Vapur İskelesi, Tren İstasyonu ya da Aktivite Merkezi gibi bir mimari proje tasarlayarak beraberinde kentiçi problemlerini de eski kent dokusu içerisinde çözebilmeyi öğretmektir. Öğrencilerden yüksek nitelikli modern bir proje tasarımı beklenirken , proje arsanın bulunduğu yere sosyal ve fiziksel olarak uygun çözümler üretmeleri, engelli kullanıcıları, diğer farklı çeşitli kullanıcılara ve farklı ülke vatandaşlarına açık ve uygun proje tasarımı yapmaları gerekmektedir.
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
|
2 |
Mimarlık alanında proje çalışmalarının aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme
|
3 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
|
4 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
|
5 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşiminde farkında olma
|
6 |
Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
|
7 |
Mimarlık alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izlemek üzere gerekli kaynakları bulma ve bunlardan yararlanma yetkinliğini kazanabilme
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Isınma Projesi |
|
2 |
Ana proje konusu ve yer görme |
|
3 |
Ana projeye giriş. |
|
4 |
Araştırma dosyası
Çevre analizi
Senaryo & konsept
|
|
5 |
Program
İlişki şeması ve leke çalışması
İlk taslak çalışmaları ve eleştiriler
|
|
6 |
Yerleşim Planı 1/500
Plan 1/100
Kesit 1/100
Görünüş 1/100
Eskiz Sınavı
|
|
7 |
Yerleşim Planı 1/500
Plan 1/100
Kesit 1/100
Görünüş 1/100
Eskiz Sınavı
|
|
8 |
ARA SINAV-JURİ |
|
9 |
1/100 çalışmalar ve eleştiriler |
|
10 |
1/100 çalışmalar ve eleştiriler |
|
11 |
1/100 çalışmalar ve eleştiriler
Eskiz Sınavı
|
|
12 |
Jüriye hazırlık ve eleştiriler |
|
13 |
Jüriye hazırlık ve eleştiriler |
|
14 |
Jüriye hazırlık ve eleştiriler |
|
15 |
Ön Jüri |
|
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Neufert, YAPI
|
|
|
2 |
Sedad Hakkı Eldem, YAPI |
|
|
3 |
P., Baiche,B.,Walliman,N., (2000) Architects' Data, Blackwell Science, Oxford, Cambridge(721.021NEU, 1995 C.1). |
|
|
4 |
Pearman,H.,(2005) Contemporary World Architecture, Phaidon Press Ltd., London.Pople. |
|
|
5 |
The Phaidon Atlas of Contemporary Architecture (2004) Phaidon Press, London, New York |
|
|
6 |
Brolin, B.C. (1980) Architecture in Context: Fitting New Buildings with Old, Van Nostrand Reinhold Company, New York |
|
|
7 |
Dibner D. R. and Dibner, D. A., (1985), Building Additions Design, McGraw-Hill Book Company, New York. |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Mimarlık alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknik geliştirme ve derinleştirme becerisine sahip olabilme
|
1 |
1͵2͵3 |
2 |
Mimarlık alanında proje çalışmalarının aşamalarını planlama becerisine sahip olabilme
|
4͵9 |
1͵2͵3 |
3 |
Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
|
14 |
1͵2͵3 |
4 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olacak şekilde sanat kültürü ve estetik konularında üretime yön verebilecek bilgiye sahip olabilme
|
4͵5 |
1͵2͵3 |
5 |
Mimarlık alanı ile ilişkili olan disiplinler arası etkileşiminde farkında olma
|
13 |
1͵2͵3 |
6 |
Mimarlık alanındaki bilgi,yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olabilme
|
18 |
1͵2͵3 |
7 |
Mimarlık alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izlemek üzere gerekli kaynakları bulma ve bunlardan yararlanma yetkinliğini kazanabilme
|
5͵12 |
1͵2͵3 |