İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOLOJİK TESTLER : ÇOCUKLUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY427 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Demet Buyurgan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, çocuk değerlendirmede kullanılan ölçüm araçlarının tarihçesini, gelişim sürecini ve çeşitlerini aktarmak, uygulamada kullanılan belli başlı testleri tanıtmak, uygulama kurallarını materyaller eşliğiyle anlatmak ile bazı testlerin puanlama, yorumlama ve psikometrik özelliklerini aktarmaktır. |
İçeriği | Çocuk değerlendirmede kullanılan testlerin tanımı, işlevi, sınıflandırılması ve tarihçesi, zeka testleri, gelişim tarama testleri, görsel algı testleri, ölçekler, ve etik kurallar |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Psikolojik test kavramını bilmek |
2 | Psikolojik testlerin uygulanması sırasında ve raporlanma aşamasında gerekli olan etik ilkeleri öğrenmek |
3 | Test puanlarını normlara uygun şekilde yorumlamak |
4 | Çocuk değerlendirmede kullanılan güncel psikolojik testleri tanımak |
5 | Bazı psikolojik testlerin yönergelerini öğrenmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | *Ders içeriğinin ve değerlendirme şeklinin konuşulması, psikolojik test tanımı, işleyişi, sınıflandırılması ve tarihçesi, psikolojik testlerin denetimi ve etik ilkeler | |
2 | Okula Hazırlık testleri; metropolitan | |
3 | Okula hazırlık testleri; metropolitan | |
4 | Alıcı dil testi; peabody | |
5 | Projektif test, öykü tamamlama; louisa duss | |
6 | Projektif test, öykü tamamlama; louisa duss | |
7 | Conners dehb ölçeği | |
8 | Uygulama | |
9 | Adam çizme testi | |
10 | Adam çizme testi | |
11 | Görsel algı testi; Frostig | |
12 | Görsel algı testi; Frostig | |
13 | Öğrenme güçlüğü envanteri öGTE | |
14 | Dikkat testi d2 | |
15 | Dikkat testi d2 | |
16 | Uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Öğretilecek testlerin uygulama materyalleri |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %15 | Ödev | Ödev |
2 | %15 | Ödev | Ödev |
3 | %15 | Ödev | Ödev |
4 | %15 | Ödev | Ödev |
5 | %40 | Ödev | Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik test kavramını bilmek | ||
2 | Psikolojik testlerin uygulanması sırasında ve raporlanma aşamasında gerekli olan etik ilkeleri öğrenmek | ||
3 | Test puanlarını normlara uygun şekilde yorumlamak | ||
4 | Çocuk değerlendirmede kullanılan güncel psikolojik testleri tanımak | ||
5 | Bazı psikolojik testlerin yönergelerini öğrenmek |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |