İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

İNGİLİZCE I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
FLE101 Güz 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Sena TEKELİ/ Kerem BEREKETOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders öğrencilerin kendi alanlarında dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Communicative yöntem kullanılmaktadır.
İçeriği Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek
2 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak
3 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak
4 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek
5 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek
6 İlgili terminolojiyi ayırt etmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Introductory Lesson, Explaining the Syllabus and Worksheet 1 Mixed (Synchronous + Asynchronous)
2 Unit 1-Psychology, Unit 2-The Central Nervous System Synchronous
3 Unit 3-The Peripheral Nervous System / Worksheet 2 Asynchronous
4 Unit 4-The Brain 1 Asynchronous
5 Unit 5-The Brain 2 Synchronous
6 Unit 6-Chemical Messengers / Worksheet 3 Asynchronous
7 Review for the exam/ Extra Worksheets Mixed (Synchronous + Asynchronous)
8 Ara Sınav + sunum online
9 Unit 7-Perception and Sensation Synchronous
10 Unit 8-Biological Rhytms, Unit 9-Consciousness Synchronous
11 Unit 10-Memory 1 Unit 11-Memory 2 / Worksheet 4 Asynchronous
12 Unit 12-Learning Asynchronous
13 Presentations Mixed (Synchronous + Asynchronous)
14 Presentations Mixed (Synchronous + Asynchronous)
15 Presentations Mixed (Synchronous + Asynchronous)
16 Son Sınav online

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Psychology, Timothy Gilliland, PsyD Jenny Dooley, Express Publishing, 2017

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav
3 %10 Ödev Ödev

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek 9͵10͵11 1͵2͵3
2 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak 9͵10͵11 1͵2͵3
3 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak 9͵10͵11 1͵2͵3
4 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek 9͵10͵11 1͵2͵3
5 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek 9͵10͵11 1͵2͵3
6 İlgili terminolojiyi ayırt etmek 9͵10͵11 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 1 6 6
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
16 Son Sınav 1 1 1
  90