İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
KİŞİLİK KURAMLARI I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY203 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Sema Bengi Gürkan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin temel amacı, kişilik kuramlarının temel ilkelerini kazanmaktır. |
İçeriği | Bu ders psikoanalitik, neoanalitik, öğrenme, eğilimsel ve humanist-varoluşçu olmak üzere temel kişilik modelleri üzerinde yoğunlaşacaktır. Ders boyunca bu modeller ve yaklaşımlar, her bir yaklaşımı temsil eden kuramlar, her bir kuramın yöntemi ve araştırmaları incelenecektir. Bu derste psikanalitik kişilik kuramları, neo-psikanalistler, hümanist yaklaşımcı kişilik kuramları incelenecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kişiliği tanımlar |
2 | Kişiliğin değerlendirilmesi ve ölçülmesini açıklar |
3 | Psikodinamik kuramı tanır |
4 | Freud sonrası kişilik kuramcılarını açıklar |
5 | İnsancıl kuramı tanır |
6 | Varoluşçu kuramı tanır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | tanışma | klasik ders anlatma |
2 | Kişilik teorisi nedir? | klasik ders anlatma |
3 | Sigmund Freud: Psikanaliz | klasik ders anlatma |
4 | Sigmund Freud: Psikanaliz | klasik ders anlatma |
5 | Carl Gustav Jung: Analitik psikoloji | klasik ders anlatma |
6 | Carl Gustav Jung: Analitik psikoloji | klasik ders anlatma |
7 | Karen Horney: nevroz ve insan büyüme | klasik ders anlatma |
8 | vize | |
9 | "Erik Erikson ve Ego Psikolojisi Critique Due - Jung " | klasik ders anlatma |
10 | Alfred Adler: Bireysel Psikoloji | klasik ders anlatma |
11 | Alfred Adler: Bireysel Psikoloji | klasik ders anlatma |
12 | Maslow: Holistik-Dinamik Teorisi | klasik ders anlatma |
13 | Rogers: kişi merkezli teoriler | klasik ders anlatma |
14 | Analiz kağıdı teslimi | klasik ders anlatma |
15 | "Skinner Bandura: Social Cognitive Theory Skinner Bandura: Social Cognitive Theory " | klasik ders anlatma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | "Sigmund Freud (1900) Translated by A. A. Brill (1913) Originally publish in New York by Macmillan. The Association Method. Carl G. Jung (1910) First published in American Journal of Psychology, 31, 219-269. " |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kişiliği tanımlar | 1 | 1͵2 |
2 | Kişiliğin değerlendirilmesi ve ölçülmesini açıklar | 1 | 1͵2 |
3 | Psikodinamik kuramı tanır | 1 | 1͵2 |
4 | Freud sonrası kişilik kuramcılarını açıklar | 1 | 1͵2 |
5 | İnsancıl kuramı tanır | 3 | 1͵2 |
6 | Varoluşçu kuramı tanır | 3 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |