İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY112 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç.Dr. Mehmet Bilgin |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin başlıca hedefi öğrencinin anlayışı teşvik etmek ve eleştirel farklı nitel araştırma, olanakları, avantajları ve dezavantajları, ilişkilendirme yeteneği, bilimsel bilgi üretimi yaklaşımlarıdır. |
İçeriği | "Bu dersin hedefi bir araştırmanın nasıl planlandığı, yapıldığı, yayınlandığı ve tartışıldığını anlamaktır. Bu derste öğrencinin basit deneysel desenler oluşturup, hipotez sınamayı gerçekleştirip raporlaştırması amaçlanmaktadır. Deney, deney çeşitleri, örneklem seçimi ve teknikleri, temel istatistik kavramlar, verinin incelenmesi gibi konular işlenecektir. Bu derste, deneysel desen bilgisi, istatistiğin uygulanması, rapor yazma ve araştırmanın etik boyutu gibi genel psikolojik araştırma becerileri üzerinde durulacaktır. " |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | bilimsel ve popüler medya kaynaklarında sunulan, bir operasyonel tanımlanmış bir hipotez geliştirin Tasarım deneysel araştırma başkalarının araştırma bulgularının yeterliliğini değerlendirmek, |
2 | araştırma nicel ve nitel yaklaşımlar arasındaki epistemolojik ilişkilerini açıklar gerekir çalışma ve veri toplamak ve analiz |
3 | ikna edici yazın ve APA formatında |
4 | psikolojik araştırma hakkında, başkalarına araştırma ve açık ve etkili bu araştırmanın etik taleplerini uygulamak. |
5 | Bilimsel araştırma makalelerini eleştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | KAYNAK TARAMA | Senkron ve Asenkron |
2 | KAYNAK TARAMA | Senkron ve Asenkron |
3 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNİ SINIFLANDIRMA | Senkron ve Asenkron |
4 | NİCEL ARAŞTIRMALAR | Senkron ve Asenkron |
5 | NİCEL ARAŞTIRMALAR | Senkron ve Asenkron |
6 | NİTEL ARAŞTIRMALAR | Senkron ve Asenkron |
7 | Ara Sınav | Senkron ve Asenkron |
8 | ÖRNEKLEM VE EVREN | ÖDEV |
9 | HİPOTEZ | Senkron ve Asenkron |
10 | HİPOTEZ | Senkron ve Asenkron |
11 | ALINTI VE KAYNAKÇA | Senkron ve Asenkron |
12 | ALINTI VE KAYNAKÇA | Senkron ve Asenkron |
13 | RAPORLAMA | Senkron ve Asenkron |
14 | RAPORLAMA | Senkron ve Asenkron |
15 | Son Sınav | ÖDEV |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Şener Büyüköztürk. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %50 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %50 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | bilimsel ve popüler medya kaynaklarında sunulan, bir operasyonel tanımlanmış bir hipotez geliştirin Tasarım deneysel araştırma başkalarının araştırma bulgularının yeterliliğini değerlendirmek, | 6 | 1͵2 |
2 | araştırma nicel ve nitel yaklaşımlar arasındaki epistemolojik ilişkilerini açıklar gerekir çalışma ve veri toplamak ve analiz | 5 | 1͵2 |
3 | ikna edici yazın ve APA formatında | 2 | 1͵2 |
4 | psikolojik araştırma hakkında, başkalarına araştırma ve açık ve etkili bu araştırmanın etik taleplerini uygulamak. | 3 | 1͵2 |
5 | Bilimsel araştırma makalelerini eleştirir. | 3 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 18 | 18 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 7 | 7 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |