İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY436 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Demet BUYURGAN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Dersin amacı, öğrencinin çocuk koruma ve bakım sistemleri konusunda bilgi sahibi olması ve eleştirel düşünmeyle varolan yaklaşım ve hizmetleri çözümleyerek sorgulaması ve yeni hizmet modelleri konusunda öngörü sahibi olmasıdır.
|
İçeriği |
Korunma ihtiyacı içerisindeki çocuklar için verilen bakım modelleri ve hizmetleri: evlat edinme, koruyucu aile, çocuk yuva ve yurtları, vs.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Dersin sonunda öğrenci; Türkiye'de çocuğun değeri ve çocuk hakları
|
2 |
Çocuğun Korunması ve Çocuk İhmal-İstismarı
|
3 |
Türkiye'de çocuğun korunmasına tarihsel bakış
|
4 |
Türkiye'de çocuk koruma sistemi
|
5 |
Bakım standartları
|
6 |
Türkiye'de çocuklara yönelik bakım sistemleri: aile ortamında bakım seçenekleri
|
7 |
Türkiye'de çocuklara yönelik bakım sistemleri: kurum ortamında bakım seçenekleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Derse giriş ve film gösterimi
|
ders anlatma ve sunum |
2 |
Çocuğun ihmali ve istismarı
|
ders anlatma ve sunum |
3 |
Çocuğun ihmali ve istismarı
|
ders anlatma ve sunum |
4 |
Çocuğun korunması
|
ders anlatma ve sunum |
5 |
Çocuğun korunması
|
ders anlatma ve sunum |
6 |
Türkiye'de çocuk koruma sistemi
|
ders anlatma ve sunum |
7 |
ara sınav |
|
8 |
Sokak çocukları ile çalışma
|
ders anlatma ve sunum |
9 |
Sığınmacı ve göçmen çocukların korunması
|
ders anlatma ve sunum |
10 |
Önleme çalışmaları
|
ders anlatma ve sunum |
11 |
Çocukla görüşme
|
ders anlatma ve sunum |
12 |
Çocukla görüşme
|
ders anlatma ve sunum |
13 |
Oyun terapisi
|
ders anlatma ve sunum |
14 |
Öğrenci sunumları ve ders değerlendirmesi
|
ders anlatma ve sunum |
15 |
Öğrenci sunumları ve ders değerlendirmesi
|
ders anlatma ve sunum |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Karataş, K. (2001). Toplumsal Değişme ve Aile, Toplum ve Sosyal Hizmet. 12(2). |
|
|
2 |
Karataş, K. (2007). Türkiye'de Çocuk Koruma Sistemi ve Koruyucu Aile Uygulamaları Üzerine Bir Değerlendirme, Toplum ve Sosyal Hizmet, 18(2). |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Dersin sonunda öğrenci; Türkiye'de çocuğun değeri ve çocuk hakları
|
1͵2͵11͵13 |
1͵2 |
2 |
Çocuğun Korunması ve Çocuk İhmal-İstismarı
|
9͵12͵13 |
1͵2 |
3 |
Türkiye'de çocuğun korunmasına tarihsel bakış
|
1͵2͵10͵11͵12 |
1͵2 |
4 |
Türkiye'de çocuk koruma sistemi
|
1͵2͵15͵16 |
1͵2 |
5 |
Bakım standartları
|
15͵16͵17 |
1͵2 |
6 |
Türkiye'de çocuklara yönelik bakım sistemleri: aile ortamında bakım seçenekleri
|
1͵2͵16͵17 |
1͵2 |
7 |
Türkiye'de çocuklara yönelik bakım sistemleri: kurum ortamında bakım seçenekleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
1͵2͵12͵13 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
3 |
3 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
3 |
3 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
96 |