İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
DANIŞMA PSİKOLOJİSİ I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY433 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın ORTAKALE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı; çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını ve teknikleri hakkında gene bilgi sahibi olmaktır. |
İçeriği | Psikolojik Danışma Yaklaşımlarına Giriş Psikolojik danışmada temel yaklaşımlar (Psikanalitik, davranışçı, bilişsel vb.) Psikolojik danışmada güncel yaklaşımlar (varoluşçu, gestalt, gerçeklik, transaksiyonel yaklaşım, birey merkezli yaklaşım, postmodern yaklaşımlar, aile sistemleri yaklaşımları) |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını bilir. |
2 | Çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarının temel kavramlarını ve tekniklerini bilir. |
3 | Psikolojik danışma yaklaşımlarının güçlü ve zayıf yönlerini bilir. |
4 | Çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını karşılaştırır. |
5 | Yaklaşımların özelliklerini eleştirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin gerekleri ve işleyiş hakkında bilgi | klasik ders anlatma |
2 | Birey ve meslek insanı olarak psikolojik danışman | klasik ders anlatma |
3 | Psikanalitik yaklaşım | klasik ders anlatma |
4 | Adler yaklaşımı | klasik ders anlatma |
5 | Varoluşçu Yaklaşım | klasik ders anlatma |
6 | Birey Merkezli yaklaşım | klasik ders anlatma |
7 | Gestalt Yaklaşımı | klasik ders anlatma |
8 | Arasınav | |
9 | Davranışçı yaklaşım | klasik ders anlatma |
10 | Bilişsel Davranışçı yaklaşım | klasik ders anlatma |
11 | Gerçeklik terapisi yaklaşımı, Feminist Terapi yaklaşımı | klasik ders anlatma |
12 | Postmodern yaklaşımlar | klasik ders anlatma |
13 | Aile Sistemleri Yaklaşımları | klasik ders anlatma |
14 | Aile Sistemleri Yaklaşımları | klasik ders anlatma |
15 | Aile Sistemleri Yaklaşımları | klasik ders anlatma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Acar, N.V. (1994). Terapötik İletişim: Kişilerarası İlişkiler. Ankara: Ertem Matbaacılık. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
2 | Çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarının temel kavramlarını ve tekniklerini bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | Psikolojik danışma yaklaşımlarının güçlü ve zayıf yönlerini bilir. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
4 | Çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını karşılaştırır. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
5 | Yaklaşımların özelliklerini eleştirir. |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 14 | 28 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 2 | 5 | 10 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
150 |