İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
SPOR PSİKOLOJİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY439 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin amacı, sporun psikolojiyle olan etkileşiminden yola çıkarak sporda etkili olduğu varsayılan psikoloji konularını aktarmaktır. Ders kapsamında motivasyon, takım birlikteliği, algı, rekabet, geri bildirim, pekiştirme ilkeleri, grup ve takım dinamikleri ile dikkat ve konsantrasyonu etkileyen faktörler irdelenmekte ve bu kavramların sporcuların başarısı üzerindeki etkileri tartışılmaktadır. |
İçeriği | Sporda kişilik özelliklerinin önemi, başarıya güdülenmede motivasyonun etkililiği, uyarılmışlık, stres ve kaygı düzeylerinin etkililiği, rekabet, işbirliği ve grup dinamiklerinin belirleyiciliği, hedef belirlemenin başarılı olmayı ne şekilde etkilediği, mentörlük. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Psikolojik kavramların (kişilik özellikleri, motivasyon, stres, kaygı, uyarılmışlık vb.) sporla ilişkilendirilebilmesi |
2 | Spor psikolojisi alanında yapılan çalışmaları izleyebilme ve sözlü olarak aktarabilme |
3 | Kütüphane araştırması ve Internetten tarama yapabilme |
4 | sporun psikolojiyle olan etkileşiminden yola çıkarak sporda etkili olduğu varsayılan psikoloji konularını aktarmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | klasik ders anlatma |
2 | Sporda kişilik özelliklerinin etkililiğini anlayabilme | klasik ders anlatma |
3 | Motivasyon ve başarıya güdülenme konularını anlayabilme | klasik ders anlatma |
4 | Uyarılmışlık, stres ve kaygıyı anlayabilme | klasik ders anlatma |
5 | Sporda rekabet ve işbirliğini anlayabilme | klasik ders anlatma |
6 | Geribildirim, pekiştirme ilkelerini kavrayabilme | klasik ders anlatma |
7 | Grup ve takım dinamiklerini fark edebilme | klasik ders anlatma |
8 | Ara sınav | |
9 | Hedef belirlemenin önemini kavrayabilme | klasik ders anlatma |
10 | Liderlik | klasik ders anlatma |
11 | Sporda İletişim | klasik ders anlatma |
12 | Sporda psikolojik beceri eğimine giriş | klasik ders anlatma |
13 | Saldırganlık | klasik ders anlatma |
14 | Benlik algısı | klasik ders anlatma |
15 | Fiziksel aktivite ve özyeterlilik | klasik ders anlatma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Social psychology of exercise and sport. Martin Hagger and Nikos Chatzisarantis |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik kavramların (kişilik özellikleri, motivasyon, stres, kaygı, uyarılmışlık vb.) sporla ilişkilendirilebilmesi | 1͵2͵10 | 1͵2 |
2 | Spor psikolojisi alanında yapılan çalışmaları izleyebilme ve sözlü olarak aktarabilme | 1͵2͵13 | 1͵2 |
3 | Kütüphane araştırması ve Internetten tarama yapabilme | 1͵2͵13 | 1͵2 |
4 | sporun psikolojiyle olan etkileşiminden yola çıkarak sporda etkili olduğu varsayılan psikoloji konularını aktarmak | 1͵2͵9 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
8 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 5 | 10 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 2 | 10 | 20 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
135 |