İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE PSİKODRAMA II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY440 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersle öğrencinin grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgileri kavraması, gerekli olan becerileri öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
İçeriği | erapötik Koşullar ve Beceriler, Grupla Psikolojik Danışmaya İlişkin Kavramlar, Psikolojik Danışman, Psikolojik Danışma Grubunun Özellikleri, Grupla Psikolojik Danışmada Terapötik Güçler,Grubun Evreleri, Terapötik Çalışma Uyumu, Grupla Psikolojik Danışmada Amaçlar, Grupla Psikolojik Danışmada Direnç, Grupla Psikolojik Danışmada Transferans, Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar, Grup Liderinin Görevleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bu dersin gereklerine yerine getiren öğrenci; 1) Terapötik koşul ve becerileri öğrenir. |
2 | Grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgileri kavrar. |
3 | Grup sürecini kavrar. |
4 | grupla danışmalık sürecini kavrar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tanışma | klasik ders anlatma |
2 | Terapötik beceriler ve empati | klasik ders anlatma |
3 | Saygı, somutluk | klasik ders anlatma |
4 | İlişkinin Şimdi ve Buradalığı | klasik ders anlatma |
5 | Kendini Açma ve Yüzleştirme | klasik ders anlatma |
6 | GPD Temel Kavramlar | klasik ders anlatma |
7 | Psikolojik Danışma Grubunun Özellikleri | klasik ders anlatma |
8 | ara sınav | |
9 | Terapötik Güçler | klasik ders anlatma |
10 | Grubun Evreleri | klasik ders anlatma |
11 | Terapötik Çalışma Uyumu | klasik ders anlatma |
12 | GPD'de amaçlar | klasik ders anlatma |
13 | GPD'de amaçlar | klasik ders anlatma |
14 | GPD'de transferans | klasik ders anlatma |
15 | Grup liderinin görevleri | klasik ders anlatma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | oltan Acar, N. (2012). Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayınevi (Geliştirilmiş 9. Baskı) |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin gereklerine yerine getiren öğrenci; 1) Terapötik koşul ve becerileri öğrenir. | 1͵2 | |
2 | Grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgileri kavrar. | 1͵2͵12 | |
3 | Grup sürecini kavrar. | 1͵2͵11 | |
4 | grupla danışmalık sürecini kavrar. | 1͵2͵11 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 3 | 10 | 30 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 2 | 10 | 20 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
150 |