# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Klinik psikolojinin tarihsel gelişimi ve çağdaş klinik psikoloji akımlarını tanır. |
2 |
Klinik psikoloji alanındaki bilimsel bilgiyi tanır, güncel literatürü özetler ve tartışır. |
3 |
Klinik psikolojide sınıflandırma ve tanı, değerlendirme, müdahale ve önleme süreçleri ile ilgili temel bilgi ve becerileri tanımlar. |
4 |
Psikolojik değerlendirme, müdahale ve önleme konularında kaynak taramasına dayalı, bilimsel yazım kurallarına uygun bir ödev tasarlar. |
5 |
psikoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olmak
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
"Ders planı, içeriği, öğrencilerden beklenen çalışma,
önerilen kitaplar vb. " |
Senkron ve Asenkron |
2 |
Klinik psikologlar hakkında ne düşünüyor? Hangi modelleri kullanıyoruz? |
Senkron ve Asenkron |
3 |
Değerlendirmeye Genel Bakış; ilk görüşme |
Senkron ve Asenkron |
4 |
Psikopatoloji ve kişiliğin değerlendirilmesi |
Senkron ve Asenkron |
5 |
Zeka Testi |
Senkron ve Asenkron |
6 |
Davranışsal Terapiler ve Bilişsel terapiler |
Senkron ve Asenkron |
7 |
Ara Sınav |
Çevrimiçi |
8 |
BDT'nin devamı ve Üçüncü Dalga Psikoterapileri |
Senkron ve Asenkron |
9 |
Dinamik ve Kişilerarası Psikoterapiler |
Senkron ve Asenkron |
10 |
Aile ve Çift Terapisi |
Senkron ve Asenkron |
11 |
Sağlık Hizmetlerinde Psikolojik Müdahaleler |
Senkron ve Asenkron |
12 |
Adli Ortamlarda Müdahaleler |
Senkron ve Asenkron |
13 |
Meslekte etik |
Senkron ve Asenkron |
14 |
Çocuk ve Ergenlerle Klinik Müdahaleler |
Senkron ve Asenkron |
15 |
Final Sınavı |
Çevrimiçi |
16 |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Klinik psikolojinin tarihsel gelişimi ve çağdaş klinik psikoloji akımlarını tanır. |
14 |
1͵2 |
2 |
Klinik psikoloji alanındaki bilimsel bilgiyi tanır, güncel literatürü özetler ve tartışır. |
14 |
1͵2 |
3 |
Klinik psikolojide sınıflandırma ve tanı, değerlendirme, müdahale ve önleme süreçleri ile ilgili temel bilgi ve becerileri tanımlar. |
14 |
1͵2 |
4 |
Psikolojik değerlendirme, müdahale ve önleme konularında kaynak taramasına dayalı, bilimsel yazım kurallarına uygun bir ödev tasarlar. |
10 |
1͵2 |
5 |
psikoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olmak
|
10 |
1͵2 |