İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOLOJİK TESTLER |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY310 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Doç. Dr. Mehmet BİLGİN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, yaygın olarak kullanılan psikolojik testlerin yapı ve işlevlerini açıklamaktır. |
İçeriği |
Bu ders kapsamında, psikolojik testlerin tarihçesi, işlevleri ve teknik özellikleri hakkında bilgi aktarımı yapılacaktır ve uygulama örnekleri izlenecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Psikolojik testlerin tarihçesi ve işlevlerini tanımlar. |
2 |
Yaygın olarak kullanılan psikolojik testleri tanımlar |
3 |
Psikolojik testlerle ilgili teknik ve metodolojik ilkeleri özetler. |
4 |
Psikolojik testlerin kullanımıyla ilgili etik konuları özetler. |
5 |
Psikolojik testleri kullanım alanları açısından karşılaştırır. |
6 |
Bir ölçüm aracının yapısına bakarak ölçüm hedefi hakkında yargıda bulunur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
BECK DEPRESYON ÖLÇEĞİ |
Senkron ve Asenkron |
2 |
SCL-90 |
Senkron ve Asenkron |
3 |
KISA SEMPTOM ENVANTERİ |
Senkron ve Asenkron |
4 |
ODÖ, FOTÖ |
Senkron ve Asenkron |
5 |
PROBLEM ÇÖZME ENVANTER |
Senkron ve Asenkron |
6 |
MMPI |
Senkron ve Asenkron |
7 |
Ara Sınav |
Ödev |
8 |
DENVER GELİŞİM TESTİ |
Senkron ve Asenkron |
9 |
ANKARA GELİŞİM TESTİ |
Senkron ve Asenkron |
10 |
STANFORD-BİNET ZEKA TESTİ |
Senkron ve Asenkron |
11 |
WESCHLER ZEKA TESTİ |
Senkron ve Asenkron |
12 |
WESCHLER ZEKA TESTİ |
Senkron ve Asenkron |
13 |
TAT |
Senkron ve Asenkron |
14 |
ROTTER CÜMLE TAMAMLAMA |
Senkron ve Asenkron |
15 |
Final Sınavı |
Ödev |
16 |
|
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
ÖĞRETİM ÜYESİ TARAFINDAN VERİLEN NOTLAR |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%50 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%50 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Psikolojik testlerin tarihçesi ve işlevlerini tanımlar. |
1 |
1͵2 |
2 |
Yaygın olarak kullanılan psikolojik testleri tanımlar |
1 |
1͵2 |
3 |
Psikolojik testlerle ilgili teknik ve metodolojik ilkeleri özetler. |
1 |
1͵2 |
4 |
Psikolojik testlerin kullanımıyla ilgili etik konuları özetler. |
3 |
1͵2 |
5 |
Psikolojik testleri kullanım alanları açısından karşılaştırır. |
3 |
1͵2 |
6 |
Bir ölçüm aracının yapısına bakarak ölçüm hedefi hakkında yargıda bulunur. |
3 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |