İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

ÇOCUKTA UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY324 Bahar 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Sema BENGİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Çocuklukta uyum ve davranış bozuklukları hakkında bilgi sahibi olma
İçeriği Çocukluk çağı zihinsel ve gelişimsel bozuklukları, psikolojik ve sosyal refah üzerinde geniş ve ciddi olumsuz etkileri olan nörogelişimsel, duygusal ve davranışsal bozuklukları kapsar. Bu bozuklukları olan çocuklar, ailelerden ve eğitim sistemlerinden önemli ölçüde ek desteğe ihtiyaç duyar; bozukluklar sıklıkla yetişkinliğe kadar devam eder.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Çocukluktaki gelişimsel dönemleri tanıyabilme
2 Çocukluktaki uyum bozukluklarını tanıyabilme
3 Çocukluktaki davranış bozukluklarını tanıyabilme
4 Çocukluktaki uyum ve davranış bozuklukları hakkında bilgi sahibi olma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders planı, içeriği, öğrencilerden beklenen çalışma, önerilen kitaplar vb. Senkron ve Asenkron
2 Çocuklukta Ruhsal ve Gelişimsel Bozukluklar Senkron ve Asenkron
3 Çocuklukta Ruhsal ve Gelişimsel Bozukluklar cntd. Senkron ve Asenkron
4 Uyum bozuklukları Senkron ve Asenkron
5 Çocuklarda Davranış Bozuklukları Senkron ve Asenkron
6 Davranış problemleri Senkron ve Asenkron
7 Ara Sınav Çevrimiçi
8 Zihinsel engelli Senkron ve Asenkron
9 Disorders of Childhood (DSM 5) Senkron ve Asenkron
10 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu Senkron ve Asenkron
11 Otizm spektrum bozukluğu Senkron ve Asenkron
12 Otizm Spektrum Bozukluğu Senkron ve Asenkron
13 Tik bozuklukları: Nedenleri, türleri ve teşhisi Senkron ve Asenkron
14 Final Sınavı Çevrimiçi
15
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Course notes and course slides

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Çocukluktaki gelişimsel dönemleri tanıyabilme
2 Çocukluktaki uyum bozukluklarını tanıyabilme
3 Çocukluktaki davranış bozukluklarını tanıyabilme
4 Çocukluktaki uyum ve davranış bozuklukları hakkında bilgi sahibi olma
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
8 Ara Sınav 0 0 0
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
16 Son Sınav 13 3 39
  151