İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
ÇOCUKTA UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY324 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Sema BENGİ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Çocuklukta uyum ve davranış bozuklukları hakkında bilgi sahibi olma |
İçeriği |
Çocukluk çağı zihinsel ve gelişimsel bozuklukları, psikolojik ve sosyal refah üzerinde geniş ve ciddi olumsuz etkileri olan nörogelişimsel, duygusal ve davranışsal bozuklukları kapsar. Bu bozuklukları olan çocuklar, ailelerden ve eğitim sistemlerinden önemli ölçüde ek desteğe ihtiyaç duyar; bozukluklar sıklıkla yetişkinliğe kadar devam eder. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Çocukluktaki gelişimsel dönemleri tanıyabilme
|
2 |
Çocukluktaki uyum bozukluklarını tanıyabilme |
3 |
Çocukluktaki davranış bozukluklarını tanıyabilme |
4 |
Çocukluktaki uyum ve davranış bozuklukları hakkında bilgi sahibi olma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders planı, içeriği, öğrencilerden beklenen çalışma,
önerilen kitaplar vb. |
Senkron ve Asenkron |
2 |
Çocuklukta Ruhsal ve Gelişimsel Bozukluklar |
Senkron ve Asenkron |
3 |
Çocuklukta Ruhsal ve Gelişimsel Bozukluklar cntd. |
Senkron ve Asenkron |
4 |
Uyum bozuklukları |
Senkron ve Asenkron |
5 |
Çocuklarda Davranış Bozuklukları |
Senkron ve Asenkron |
6 |
Davranış problemleri |
Senkron ve Asenkron |
7 |
Ara Sınav |
Çevrimiçi |
8 |
Zihinsel engelli |
Senkron ve Asenkron |
9 |
Disorders of Childhood (DSM 5) |
Senkron ve Asenkron |
10 |
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu |
Senkron ve Asenkron |
11 |
Otizm spektrum bozukluğu |
Senkron ve Asenkron |
12 |
Otizm Spektrum Bozukluğu |
Senkron ve Asenkron |
13 |
Tik bozuklukları: Nedenleri, türleri ve teşhisi |
Senkron ve Asenkron |
14 |
Final Sınavı |
Çevrimiçi |
15 |
|
|
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Course notes and course slides |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Çocukluktaki gelişimsel dönemleri tanıyabilme
|
|
|
2 |
Çocukluktaki uyum bozukluklarını tanıyabilme |
|
|
3 |
Çocukluktaki davranış bozukluklarını tanıyabilme |
|
|
4 |
Çocukluktaki uyum ve davranış bozuklukları hakkında bilgi sahibi olma |
|
|
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
16 |
Son Sınav |
13 |
3 |
39 |
|
151 |