İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
RUHSAL BOZUKLUKLAR II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY316 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Sema BENGİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, sağlık psikolojisinin temel kavramlarını ve çalışma alanlarını tanıtmak; sağlıkta ya da hastalıkta belirleyici olan psikolojik faktörlere ilişkin farkındalık oluşturmaktır. |
İçeriği | Mental Bozukluklar |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | sağlık psikolojisisnin temel konularını açıklayabilme |
2 | sağlık davranışaları hakkında bilinçlenme |
3 | sağlık davranışlarını sağlık psikolojisinin kavramlarıyla betimleyebilme |
4 | Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği konusunda bilinçlenme |
5 | sağlık psikolojisi bağlamında bilimsel etik hakkında bilgi sahibi olma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ders planı, içeriği, öğrencilerden beklenen çalışmalar, önerilen kitaplar vb. | Senkron ve Asenkron |
2 | Kişilik bozuklukları | Senkron ve Asenkron |
3 | Küme A kişilik bozuklukları | Senkron ve Asenkron |
4 | B ve C Küme kişilik bozuklukları | Senkron ve Asenkron |
5 | Duygudurum bozuklukları. DSM 5 | Senkron ve Asenkron |
6 | Duygudurum Bozuklukları DSM 5 Devam Ediyor | Senkron ve Asenkron |
7 | Ara Sınav | Çevrimiçi |
8 | Bedensel Belirtiler ve İlgili Bozukluklar | Senkron ve Asenkron |
9 | Bedensel Belirtiler ve İlgili Bozukluklar | Senkron ve Asenkron |
10 | Yeme bozukluğu | Senkron ve Asenkron |
11 | Disosiyatif bozukluklar | Senkron ve Asenkron |
12 | "Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar" | Senkron ve Asenkron |
13 | "Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar" | Senkron ve Asenkron |
14 | DSM-5'te Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları | Senkron ve Asenkron |
15 | Final Exam | Çevrimiçi |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Anormal Psikoloji – Psikopatoloji, Ann M. Kring Sheri L. Johnson Wiley, 2015, Nobel Akademik |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | sağlık psikolojisisnin temel konularını açıklayabilme | 11 | 1͵2 |
2 | sağlık davranışaları hakkında bilinçlenme | 11 | 1͵2 |
3 | sağlık davranışlarını sağlık psikolojisinin kavramlarıyla betimleyebilme | 14 | 1͵2 |
4 | Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği konusunda bilinçlenme | 14 | 1͵2 |
5 | sağlık psikolojisi bağlamında bilimsel etik hakkında bilgi sahibi olma | 14 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |