İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

RUHSAL BOZUKLUKLAR II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY316 Bahar 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili İngilizce
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Sema BENGİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, sağlık psikolojisinin temel kavramlarını ve çalışma alanlarını tanıtmak; sağlıkta ya da hastalıkta belirleyici olan psikolojik faktörlere ilişkin farkındalık oluşturmaktır.
İçeriği Mental Bozukluklar

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 sağlık psikolojisisnin temel konularını açıklayabilme
2 sağlık davranışaları hakkında bilinçlenme
3 sağlık davranışlarını sağlık psikolojisinin kavramlarıyla betimleyebilme
4 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği konusunda bilinçlenme
5 sağlık psikolojisi bağlamında bilimsel etik hakkında bilgi sahibi olma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders planı, içeriği, öğrencilerden beklenen çalışmalar, önerilen kitaplar vb. Senkron ve Asenkron
2 Kişilik bozuklukları Senkron ve Asenkron
3 Küme A kişilik bozuklukları Senkron ve Asenkron
4 B ve C Küme kişilik bozuklukları Senkron ve Asenkron
5 Duygudurum bozuklukları. DSM 5 Senkron ve Asenkron
6 Duygudurum Bozuklukları DSM 5 Devam Ediyor Senkron ve Asenkron
7 Ara Sınav Çevrimiçi
8 Bedensel Belirtiler ve İlgili Bozukluklar Senkron ve Asenkron
9 Bedensel Belirtiler ve İlgili Bozukluklar Senkron ve Asenkron
10 Yeme bozukluğu Senkron ve Asenkron
11 Disosiyatif bozukluklar Senkron ve Asenkron
12 "Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar" Senkron ve Asenkron
13 "Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar" Senkron ve Asenkron
14 DSM-5'te Alkol ve Madde Kullanım Bozuklukları Senkron ve Asenkron
15 Final Exam Çevrimiçi
16

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Anormal Psikoloji – Psikopatoloji, Ann M. Kring Sheri L. Johnson Wiley, 2015, Nobel Akademik

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 sağlık psikolojisisnin temel konularını açıklayabilme 11 1͵2
2 sağlık davranışaları hakkında bilinçlenme 11 1͵2
3 sağlık davranışlarını sağlık psikolojisinin kavramlarıyla betimleyebilme 14 1͵2
4 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği konusunda bilinçlenme 14 1͵2
5 sağlık psikolojisi bağlamında bilimsel etik hakkında bilgi sahibi olma 14 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 25 25
8 Ara Sınav 1 7 7
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 27 27
16 Son Sınav 1 7 7
  150