İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
RUHSAL BOZUKLUKLAR I |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY315 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Sema BENGİ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, sağlık psikolojisinin temel kavramlarını ve çalışma alanlarını tanıtmak; sağlıkta ya da hastalıkta belirleyici olan psikolojik faktörlere ilişkin farkındalık oluşturmaktır. |
İçeriği |
Sağlık psikolojisi ile ilgili kavramlar, kuramlar ve empirik bulgular
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
sağlık psikolojisisnin temel konularını açıklayabilme |
2 |
sağlık davranışaları hakkında bilinçlenme |
3 |
sağlık davranışlarını sağlık psikolojisinin kavramlarıyla betimleyebilme |
4 |
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği konusunda bilinçlenme |
5 |
sağlık psikolojisi bağlamında bilimsel etik hakkında bilgi sahibi olma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Sağlık psikolojisi nedir? |
Senkron ve Asenkron |
2 |
Sağlık davranışları |
Senkron ve Asenkron |
3 |
Sağlığı koruyucu davranışlar |
Senkron ve Asenkron |
4 |
Stres |
Senkron ve Asenkron |
5 |
Stres yönetimi |
Senkron ve Asenkron |
6 |
Sağlık servislerini kullanma |
Senkron ve Asenkron |
7 |
Hasta hekim ilişkisi |
Senkron ve Asenkron |
8 |
Ara sınav |
çevrimiçi |
9 |
Ölümcül hastalıklarda psikolojik ögeler |
Senkron ve Asenkron |
10 |
Kalp hastalığı, hipertansiyon, |
Senkron ve Asenkron |
11 |
Felç ve diabet |
Senkron ve Asenkron |
12 |
Psikoneroimmunoloji, AIDS |
Senkron ve Asenkron |
13 |
Kanser ve artrit |
Senkron ve Asenkron |
14 |
placebo |
Senkron ve Asenkron |
15 |
Yaşam boyu ölüm |
Senkron ve Asenkron |
16 |
Son Sınav |
çevrimiçi |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Nolen-Hoeksema, S. (2001). Abnormal psychology. McGraw Hill. |
|
|
2 |
Anormal Psikoloji – Psikopatoloji, Ann M. Kring Sheri L. Johnson Wiley, 2015, Nobel Akademik Yayıncılık |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
sağlık psikolojisisnin temel konularını açıklayabilme |
11 |
1͵2 |
2 |
sağlık davranışaları hakkında bilinçlenme |
11 |
1͵2 |
3 |
sağlık davranışlarını sağlık psikolojisinin kavramlarıyla betimleyebilme |
14 |
1͵2 |
4 |
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği konusunda bilinçlenme |
14 |
1͵2 |
5 |
sağlık psikolojisi bağlamında bilimsel etik hakkında bilgi sahibi olma |
14 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |