İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOTERAPİ TEKNİKLERİ I |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY303 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Yalçın ORTAKALE |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, tarihsel perspektif içinde psikoterapi farklı kuramları hakkında bilgi vermektir.
|
İçeriği |
Bu derste psikoterapiye ilişkin temel kuramlar tanıtılacaktır. Psikoterapiye farklı yaklaşımlar öğrencilere eleştirel bir bakış açısı sağlamak için karşılaştırmalı olarak tanıtılacaktır.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
farklı psikoterapi tekniklerini tanımak psikoterapi kuramlarının tarihsel gelişimini açıklar |
2 |
birinci, ikinci hakkında bilgi hatırlama ve psikoterapi üçüncü güçler, |
3 |
farklı teoriler ve uygulamalar çeşitli nüfusu ile çalışmak nasıl karşılaştır gerekir grupları. |
4 |
psikolojik test ve ölçümlerin kurallarını bilmek
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kuram Nedir?
Psikoterapi Nedir? |
Senkron ve Asenkron |
2 |
Psikanaliz |
Senkron ve Asenkron |
3 |
Topografik Model: Buzdağı Yaklaşımı
Yapısal Model |
Senkron ve Asenkron |
4 |
Danışan ve Danışman Rolleri |
Senkron ve Asenkron |
5 |
Bireysel Psikoloji |
Senkron ve Asenkron |
6 |
Bireyin Gelişimi |
Senkron ve Asenkron |
7 |
Kuramların Değerlendirilmesi |
Senkron ve Asenkron |
8 |
vize
|
çevrimiçi |
9 |
Varoluşçu Terapi |
Senkron ve Asenkron |
10 |
Varoluşçu Terapötik Atmosfere Genel Bakış |
Senkron ve Asenkron |
11 |
Kuramın Değerlendirilmesi
Kuramın Özellikleri |
Senkron ve Asenkron |
12 |
Albert Ellis ve Akılcı Duygusal Davranış Terapisi |
Senkron ve Asenkron |
13 |
Değişim Yolunda Düşünceler |
Senkron ve Asenkron |
14 |
Akılcı Duygusal Davranış Terapisinin Uygulanması |
Senkron ve Asenkron |
15 |
Beceri Geliştirme: Akılcı Duygusal İmgeleme |
Senkron ve Asenkron |
16 |
Son Sınav |
çevrimiçi |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE PSİKOTERAPİ KURAMLARI Olgu Sunumu Yaklaşımıyla
Nancy L. MURDOCK
Çeviri Editörü: Prof. Dr. Füsun AKKOYUN, |
|
|
2 |
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE PSİKOTERAPİ KURAMLARI SİSTEMLER, STRATEJİLER VE BECERİLER
Linda SELIG M AN, Lourie W. REICHENBERG Çeviren: Dr. Öğr. Üyesi E. Ercüment YERLİ KAYA |
|
|
3 |
Kitabın orijinal adı: Theories of Counseling and Psychotherapy: Systems, Strategies, and Skills Baskı sayısı: 4. Baskı Orijinal ISBN: 978-0-13-285170-1
Yayınevi: Pearson 2019, PEGEM A K A D E M İ. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
farklı psikoterapi tekniklerini tanımak psikoterapi kuramlarının tarihsel gelişimini açıklar |
1 |
1͵2 |
2 |
birinci, ikinci hakkında bilgi hatırlama ve psikoterapi üçüncü güçler, |
11 |
1͵2 |
3 |
farklı teoriler ve uygulamalar çeşitli nüfusu ile çalışmak nasıl karşılaştır gerekir grupları. |
5 |
1͵2 |
4 |
psikolojik test ve ölçümlerin kurallarını bilmek
|
6 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |