İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY311 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Doç. Dr. Mehmet BİLGİN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Dersin amacı yaygın olarak kullanılan kişilik testlerini tanıtmak, geliştirilmelerindeki rasyoneli açıklamak, uygulama, puanlama ve yorumlamayı öğretmek. |
İçeriği |
Yaygın olarak kullanılan kişilik testleri: MMPI, T.A.T., C.A.T.,Beier ve Rotter Cümle Tamamlama Testleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Objektif ve projektif testlerin geliştirilme rasyonelini ve ram ve ilkelerini tanımlar |
2 |
Minesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri’nin (MMPI) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
3 |
Çocuklar için Tematik Algılma Testi’nin (C.A.T.) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
4 |
Rotter Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
5 |
Beier Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
PSİKOLOJİK TEST NEDİR? |
Senkron ve Asenkron |
2 |
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Senkron ve Asenkron |
3 |
ÖLÇME |
Senkron ve Asenkron |
4 |
ÖLÇMEDE YAPILAN HATALAR |
Senkron ve Asenkron |
5 |
PSİKOLOJİK TEST GELİŞTİRME |
Senkron ve Asenkron |
6 |
PSİKOLOJİK TESTLERİN İŞLEVİ |
Senkron ve Asenkron |
7 |
PSİKOLOJİJK TESTLERİN AVANTAJLARI |
Senkron ve Asenkron |
8 |
Ara sınav |
ÖDEV |
9 |
PSİKOLOJİK TESTLERİN DEZAVANTAJLARI |
Senkron ve Asenkron |
10 |
TEST KULLANIMINDA YAPILAN HATALAR |
Senkron ve Asenkron |
11 |
HKE |
Senkron ve Asenkron |
12 |
EDWARDS |
Senkron ve Asenkron |
13 |
KKE |
Senkron ve Asenkron |
14 |
KDE |
Senkron ve Asenkron |
15 |
PARQ |
Senkron ve Asenkron |
16 |
Son Sınav |
ÖDEV |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Sorias, O. (cev.) (1998). MMPI uygulama ve yorumlama rehberi. Turk Psikologlar Derneği Yay. Ankara. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Objektif ve projektif testlerin geliştirilme rasyonelini ve ram ve ilkelerini tanımlar |
8 |
1͵2 |
2 |
Minesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri’nin (MMPI) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
13 |
1͵2 |
3 |
Çocuklar için Tematik Algılma Testi’nin (C.A.T.) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
2 |
1͵2 |
4 |
Rotter Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
2 |
1͵2 |
5 |
Beier Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar |
1 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |