İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY311 Güz 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. Mehmet BİLGİN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı yaygın olarak kullanılan kişilik testlerini tanıtmak, geliştirilmelerindeki rasyoneli açıklamak, uygulama, puanlama ve yorumlamayı öğretmek.
İçeriği Yaygın olarak kullanılan kişilik testleri: MMPI, T.A.T., C.A.T.,Beier ve Rotter Cümle Tamamlama Testleri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Objektif ve projektif testlerin geliştirilme rasyonelini ve ram ve ilkelerini tanımlar
2 Minesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri’nin (MMPI) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar
3 Çocuklar için Tematik Algılma Testi’nin (C.A.T.) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar
4 Rotter Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar
5 Beier Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 PSİKOLOJİK TEST NEDİR? Senkron ve Asenkron
2 PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Senkron ve Asenkron
3 ÖLÇME Senkron ve Asenkron
4 ÖLÇMEDE YAPILAN HATALAR Senkron ve Asenkron
5 PSİKOLOJİK TEST GELİŞTİRME Senkron ve Asenkron
6 PSİKOLOJİK TESTLERİN İŞLEVİ Senkron ve Asenkron
7 PSİKOLOJİJK TESTLERİN AVANTAJLARI Senkron ve Asenkron
8 Ara sınav ÖDEV
9 PSİKOLOJİK TESTLERİN DEZAVANTAJLARI Senkron ve Asenkron
10 TEST KULLANIMINDA YAPILAN HATALAR Senkron ve Asenkron
11 HKE Senkron ve Asenkron
12 EDWARDS Senkron ve Asenkron
13 KKE Senkron ve Asenkron
14 KDE Senkron ve Asenkron
15 PARQ Senkron ve Asenkron
16 Son Sınav ÖDEV

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Sorias, O. (cev.) (1998). MMPI uygulama ve yorumlama rehberi. Turk Psikologlar Derneği Yay. Ankara.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Objektif ve projektif testlerin geliştirilme rasyonelini ve ram ve ilkelerini tanımlar 8 1͵2
2 Minesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri’nin (MMPI) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar 13 1͵2
3 Çocuklar için Tematik Algılma Testi’nin (C.A.T.) uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar 2 1͵2
4 Rotter Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar 2 1͵2
5 Beier Cümle Tamamlama Testi’nin uygulama, puanlama ve yorumlamasını açıklar 1 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 25 25
8 Ara Sınav 1 7 7
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 27 27
16 Son Sınav 1 7 7
  150