İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
BAĞIMLILIK PSİKOLOJİSİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY339 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
|
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Madde kullanımı ve kötüye kullanımının nöral temellerinin, belirleyicilerinin ve davranışsal etkileriyle ilgili temel bilgilerin öğretilmesi. |
İçeriği |
Bu ders kötüye kullanılan çeşitli maddelerin beyni nasıl etkiledikleri, bu maddelerin davranışsal etkilerini ve tedaviyle ilgili yaklaşımlar hakkındaki temel bilgileri kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Madde kötüye kullanımının tedavisiyle ilgili mevcut uygulamaların temelinde yatan sayıltıları açıklar |
2 |
Bilimsel olmayan kaynaklardan gelen konuyla ilgili bilgileri bilimsel bilgilerle karşılaştırır eleştirir |
3 |
Kötüye kulanılan maddelerin beyni nasıl etkilediğini açıklar |
4 |
Kötüye kullanılan maddlerin kulllanım yollarına ve davranışsal etkilerine örnekler verir |
5 |
Kötüye kullanılan maddeleri sınıflandırır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Madde bağımlılığı ve kötüye kullanımı, temel kavramlar |
sunum ve ders anlatma |
2 |
Bağımlılığın moleküler mekanizmaları |
sunum ve ders anlatma |
3 |
Farmakokinetik |
sunum ve ders anlatma |
4 |
Depresanlar-I: Alkol ve opiatlar |
sunum ve ders anlatma |
5 |
Depresanlar-II: Barbitüratlar ve benzodiazepinler |
sunum ve ders anlatma |
6 |
Stimulanlar: Krak-kokain ve Amfetaminler |
sunum ve ders anlatma |
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Halusinojenler |
sunum ve ders anlatma |
9 |
Esrar ve diğer kanabinoidler |
sunum ve ders anlatma |
10 |
İnhalanlar |
sunum ve ders anlatma |
11 |
Nikotin ve kafein |
sunum ve ders anlatma |
12 |
Steroidler |
sunum ve ders anlatma |
13 |
Madde kötüye kullanımının sosyal ve legal yönleri |
sunum ve ders anlatma |
14 |
Madde kötüye kullanımının önlenmesi ve tedavisi |
sunum ve ders anlatma |
15 |
Madde kötüye kullanımının önlenmesi ve tedavisi |
sunum ve ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Maisto, S. A. (2004). Drug use and abuse (4th ed.). Wadsworth/Thomson Learning. |
|
|
2 |
McKim, W. A. (2007). Drugs and behavior: An introduction to behavioral pharmacology. Pearson Education.
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Madde kötüye kullanımının tedavisiyle ilgili mevcut uygulamaların temelinde yatan sayıltıları açıklar |
1͵2͵5 |
1͵2 |
2 |
Bilimsel olmayan kaynaklardan gelen konuyla ilgili bilgileri bilimsel bilgilerle karşılaştırır eleştirir |
1͵2͵3͵6 |
1͵2 |
3 |
Kötüye kulanılan maddelerin beyni nasıl etkilediğini açıklar |
1͵2͵3͵5 |
1͵2 |
4 |
Kötüye kullanılan maddlerin kulllanım yollarına ve davranışsal etkilerine örnekler verir |
1͵2͵5͵6͵7 |
1͵2 |
5 |
Kötüye kullanılan maddeleri sınıflandırır |
1͵2͵7͵8͵9 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
3 |
3 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
3 |
3 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
96 |