İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

TRAVMA PSİKOLOJİSİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY327 Güz 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı afetlerin ve travmatik yaşantıların psikososyal etkilerini incelemektir.
İçeriği Ders kapsamında afet ve travmatik yaşantıların psikolojik etkileri ve psikososyal müdahaleler ele alınacaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Travmaya bağlı psikolojik sorun yaşayabilecek risk gruplarını tahmin eder
2 Afet sonrası psikososyal müdahaleyi planlar
3 Travma sonrası psikolojik etkileri ayırt eder
4 Afet sonrası aşamaları açıklar
5 Afet ve travmatik yaşantıları tanımlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Travma sonrası psikolojik tepkiler ders anlatma ve sunum
2 Travma ve çocuklar ders anlatma ve sunum
3 İkincil travma ve yardım çalışanları ders anlatma ve sunum
4 Travmatik yaşantı olarak afetler ders anlatma ve sunum
5 Afetlerin sınıflandırılması ve afet sonrası aşamalar ders anlatma ve sunum
6 Afetlerin psikososyal etkileri ders anlatma ve sunum
7 Ara sınav
8 Travma yaşantısına bağlı psikopatolojiler ders anlatma ve sunum
9 Travma sonrası stres bozukluğu ders anlatma ve sunum
10 Travma sonrası büyüme ders anlatma ve sunum
11 Travma sonrası büyüme ders anlatma ve sunum
12 Türk Kızılayı Afet Operasyon Merkezi (AFOM) Ziyareti ders anlatma ve sunum
13 Türk Kızılayı Afet Operasyon Merkezi (AFOM) Ziyareti ders anlatma ve sunum
14 deneyim paylaşımı ders anlatma ve sunum
15 deneyim paylaşımı ders anlatma ve sunum
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Briere, J. ve Scott, C. (2006). Principles of trauma therapy: A guide to symptoms, evaluation and treatment. CA: Sage Publications.
2 Berger, R. (2015). Stress, trauma and posttraumatic growth: Social context, environment and and identities. NY: Routledge.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Travmaya bağlı psikolojik sorun yaşayabilecek risk gruplarını tahmin eder 1͵2͵10͵11 1͵2
2 Afet sonrası psikososyal müdahaleyi planlar 1͵2͵10͵11͵12 1͵2
3 Travma sonrası psikolojik etkileri ayırt eder 1͵2͵3͵7͵8 1͵2
4 Afet sonrası aşamaları açıklar 12͵13 1͵2
5 Afet ve travmatik yaşantıları tanımlar 1͵2͵3͵5͵6 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
8 Ara Sınav 1 3 3
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
16 Son Sınav 1 3 3
  96