İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
TRAVMA PSİKOLOJİSİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY327 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
|
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Dersin amacı afetlerin ve travmatik yaşantıların psikososyal etkilerini incelemektir. |
İçeriği |
Ders kapsamında afet ve travmatik yaşantıların psikolojik etkileri ve psikososyal müdahaleler ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Travmaya bağlı psikolojik sorun yaşayabilecek risk gruplarını tahmin eder |
2 |
Afet sonrası psikososyal müdahaleyi planlar |
3 |
Travma sonrası psikolojik etkileri ayırt eder |
4 |
Afet sonrası aşamaları açıklar |
5 |
Afet ve travmatik yaşantıları tanımlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Travma sonrası psikolojik tepkiler |
ders anlatma ve sunum |
2 |
Travma ve çocuklar |
ders anlatma ve sunum |
3 |
İkincil travma ve yardım çalışanları |
ders anlatma ve sunum |
4 |
Travmatik yaşantı olarak afetler |
ders anlatma ve sunum |
5 |
Afetlerin sınıflandırılması ve afet sonrası aşamalar |
ders anlatma ve sunum |
6 |
Afetlerin psikososyal etkileri |
ders anlatma ve sunum |
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Travma yaşantısına bağlı psikopatolojiler |
ders anlatma ve sunum |
9 |
Travma sonrası stres bozukluğu |
ders anlatma ve sunum |
10 |
Travma sonrası büyüme |
ders anlatma ve sunum |
11 |
Travma sonrası büyüme |
ders anlatma ve sunum |
12 |
Türk Kızılayı Afet Operasyon Merkezi (AFOM) Ziyareti |
ders anlatma ve sunum |
13 |
Türk Kızılayı Afet Operasyon Merkezi (AFOM) Ziyareti |
ders anlatma ve sunum |
14 |
deneyim paylaşımı |
ders anlatma ve sunum |
15 |
deneyim paylaşımı |
ders anlatma ve sunum |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Briere, J. ve Scott, C. (2006). Principles of trauma therapy: A guide to
symptoms, evaluation and treatment. CA: Sage Publications. |
|
|
2 |
Berger, R. (2015). Stress, trauma and posttraumatic growth: Social context,
environment and and identities. NY: Routledge. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Travmaya bağlı psikolojik sorun yaşayabilecek risk gruplarını tahmin eder |
1͵2͵10͵11 |
1͵2 |
2 |
Afet sonrası psikososyal müdahaleyi planlar |
1͵2͵10͵11͵12 |
1͵2 |
3 |
Travma sonrası psikolojik etkileri ayırt eder |
1͵2͵3͵7͵8 |
1͵2 |
4 |
Afet sonrası aşamaları açıklar |
12͵13 |
1͵2 |
5 |
Afet ve travmatik yaşantıları tanımlar |
1͵2͵3͵5͵6 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
3 |
3 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
3 |
3 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
96 |