İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

ÖYKÜ ALMA VE GÖRÜŞME BECERİLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY314 Bahar 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Feyruz USLUOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı, etkili görüşme ve gözlem yapma ilkelerini sunmak ve öğrencilerin klinik görüşme becerilerini geliştirmek.
İçeriği Bu ders etkili görüşmenin ilkeleri, görüşme stratejileri, görüşme becerileri, etkili iletişim örüntüleri gibi konuların tartışılmasına yöneliktir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Görüşme tekniklerinin temelleri, özellikleri ve geleceği hakkında bilgilenmek
2 Görüşmelerde önemli olan temel iletişim becerilerini öğrenmek
3 Görüşmelerin tedavi planlamasında, geribildirim vermede, ev ödevlerinin ve psikoeğitim bilgilerinin verilmesinde nasıl kullanılacağını anlarlar.
4 görüşme becerileri, bir klinik görüşme bir klinik interviewleri kullanmak
5 Klinik bir değerlendirme görüşmesi yürütmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş klasik ders anlatma
2 Temeller ve hazırlıklar klasik ders anlatma
3 Temel Danışma Becerileri: Temel dikkat, dinleme ve harekete geçme becerileri klasik ders anlatma
4 Temel Danışma Becerileri: Sorular ve davranış becerileri klasik ders anlatma
5 İlk Görüşme klasik ders anlatma
6 İlk Görüşme klasik ders anlatma
7 İlk Görüşme klasik ders anlatma
8 Farklı olgularla klinik görüşme stratejileri
9 Zihin Durumu Değerlendirmesi klasik ders anlatma
10 İntihar Değerlendirmesi klasik ders anlatma
11 Rapor yazımı klasik ders anlatma
12 Tanı ve tedaviyi planlama klasik ders anlatma
13 Uygulamalar klasik ders anlatma
14 Uygulamalar klasik ders anlatma
15 Uygulamalar klasik ders anlatma
16 Genel Değerlendirme Tartışma

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Sommers-Flanagan, J, Sommers-Flanagan, R. (2014) Clinical Interviewing (5th. Ed.), Wiley and Sons, New Jersey.
2 Handbook of Counseling Psychology, Steven D. Brown, Robert W. Lent, 2000, 3rd edition, ISBN-10: 0471254584

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %10 Ödev Ödev
2 %40 Ödev Ödev
3 %50 Ödev Ödev

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Görüşme tekniklerinin temelleri, özellikleri ve geleceği hakkında bilgilenmek 1͵7͵10͵11͵12͵13͵14 1͵2͵3
2 Görüşmelerde önemli olan temel iletişim becerilerini öğrenmek 7͵10͵11͵13͵14͵15͵16 1͵2͵3
3 Görüşmelerin tedavi planlamasında, geribildirim vermede, ev ödevlerinin ve psikoeğitim bilgilerinin verilmesinde nasıl kullanılacağını anlarlar. 5͵7͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17 1͵2͵3
4 görüşme becerileri, bir klinik görüşme bir klinik interviewleri kullanmak 3͵5͵7͵10͵11͵13͵14͵16͵17 1͵2͵3
5 Klinik bir değerlendirme görüşmesi yürütmek 3͵5͵7͵8͵11͵13͵14͵15͵16͵17 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 25 25
8 Ara Sınav 1 7 7
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 27 27
16 Son Sınav 1 7 7
  150