İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
ÖYKÜ ALMA VE GÖRÜŞME BECERİLERİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY314 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Feyruz USLUOĞLU |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Dersin amacı, etkili görüşme ve gözlem yapma ilkelerini sunmak ve öğrencilerin klinik görüşme becerilerini geliştirmek.
|
İçeriği |
Bu ders etkili görüşmenin ilkeleri, görüşme stratejileri, görüşme becerileri, etkili iletişim örüntüleri gibi konuların tartışılmasına yöneliktir.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Görüşme tekniklerinin temelleri, özellikleri ve geleceği hakkında
bilgilenmek |
2 |
Görüşmelerde önemli olan temel iletişim becerilerini öğrenmek |
3 |
Görüşmelerin tedavi planlamasında, geribildirim vermede, ev ödevlerinin
ve psikoeğitim bilgilerinin verilmesinde nasıl kullanılacağını anlarlar. |
4 |
görüşme becerileri, bir klinik görüşme bir klinik interviewleri kullanmak |
5 |
Klinik bir değerlendirme görüşmesi yürütmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Giriş |
klasik ders anlatma |
2 |
Temeller ve hazırlıklar |
klasik ders anlatma |
3 |
Temel Danışma Becerileri: Temel dikkat, dinleme ve harekete geçme becerileri |
klasik ders anlatma |
4 |
Temel Danışma Becerileri: Sorular ve davranış becerileri |
klasik ders anlatma |
5 |
İlk Görüşme |
klasik ders anlatma |
6 |
İlk Görüşme |
klasik ders anlatma |
7 |
İlk Görüşme |
klasik ders anlatma |
8 |
Farklı olgularla klinik görüşme stratejileri |
|
9 |
Zihin Durumu Değerlendirmesi |
klasik ders anlatma |
10 |
İntihar Değerlendirmesi |
klasik ders anlatma |
11 |
Rapor yazımı |
klasik ders anlatma |
12 |
Tanı ve tedaviyi planlama |
klasik ders anlatma |
13 |
Uygulamalar |
klasik ders anlatma |
14 |
Uygulamalar |
klasik ders anlatma |
15 |
Uygulamalar |
klasik ders anlatma |
16 |
Genel Değerlendirme |
Tartışma |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Sommers-Flanagan, J, Sommers-Flanagan, R. (2014) Clinical Interviewing (5th.
Ed.), Wiley and Sons, New Jersey.
|
|
|
2 |
Handbook of Counseling Psychology, Steven D. Brown, Robert W. Lent, 2000, 3rd edition, ISBN-10: 0471254584
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%10 |
Ödev |
Ödev |
2 |
%40 |
Ödev |
Ödev |
3 |
%50 |
Ödev |
Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Görüşme tekniklerinin temelleri, özellikleri ve geleceği hakkında
bilgilenmek |
1͵7͵10͵11͵12͵13͵14 |
1͵2͵3 |
2 |
Görüşmelerde önemli olan temel iletişim becerilerini öğrenmek |
7͵10͵11͵13͵14͵15͵16 |
1͵2͵3 |
3 |
Görüşmelerin tedavi planlamasında, geribildirim vermede, ev ödevlerinin
ve psikoeğitim bilgilerinin verilmesinde nasıl kullanılacağını anlarlar. |
5͵7͵10͵11͵12͵13͵14͵15͵16͵17 |
1͵2͵3 |
4 |
görüşme becerileri, bir klinik görüşme bir klinik interviewleri kullanmak |
3͵5͵7͵10͵11͵13͵14͵16͵17 |
1͵2͵3 |
5 |
Klinik bir değerlendirme görüşmesi yürütmek |
3͵5͵7͵8͵11͵13͵14͵15͵16͵17 |
1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |