İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
DENEYSEL PSİKOLOJİ BİLİŞSEL SÜREÇLER |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY216 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Demet BUYURGAN |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Temel öğrenme bilişsel psikolojisi kavramlarını öğrenir, bellek ile ilgili kavramlara ve kuramlara hakim olur, belleğin temel işlevlerini, problem çözmeyi ve problem çözmenin önündeki bilişsel engelleri kavrar ve düşünme sürecini öğrenirler.
|
İçeriği |
Temel bilişsel psikoloji kavramları, bellek, farklı bellek türleri, problem çözme ve düşünme süreçleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Bilişsel Psikoloji temel kavramlarını bilme |
2 |
bellek kavramını açıklar |
3 |
Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. |
4 |
Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. |
5 |
Dikkat, problem çözme ve imgeleme kavramlarını kuramsal desteklerle açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin Tanımı, Ders Kaynaklarının Tanıtımı ve Giriş |
Klasik ders anlatma |
2 |
Bilgi İşleme Kuramı |
Klasik ders anlatma |
3 |
Bellek |
Klasik ders anlatma |
4 |
Bellek |
Klasik ders anlatma |
5 |
Nöronlar; sinir sisteminin yapı taşları |
Klasik ders anlatma |
6 |
Dikkat |
Klasik ders anlatma |
7 |
Flash Bellek |
Klasik ders anlatma |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Gündelik Bellek |
Klasik ders anlatma |
10 |
Gündelik Bellek |
Klasik ders anlatma |
11 |
Düşünme, Problem Çözme Üzerine Çağdaş Yaklaşımlar |
Klasik ders anlatma |
12 |
Bilgi; Kavramların Ağlarda Tasarımlanması, Kategoriler ve Beyin |
Klasik ders anlatma |
13 |
Bilgi; Kavramların Ağlarda Tasarımlanması, Kategoriler ve Beyin |
Klasik ders anlatma |
14 |
İmgeleme Ve Beyin, belleği iyileştirmek için İmgelemenin Kullanılması |
Klasik ders anlatma |
15 |
İmgeleme Ve Beyin, belleği iyileştirmek için İmgelemenin Kullanılması |
Klasik ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
1. Goldstein, E.B (2012). Bilişsel Psikoloji |
|
|
2 |
2. Smith, Kosslyn; (2017) Bilişsel Psikoloji |
|
|
3 |
Güncel Makaleler |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Bilişsel Psikoloji temel kavramlarını bilme |
|
|
2 |
bellek kavramını açıklar |
|
|
3 |
Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. |
|
|
4 |
Bilgi İşleme Kuramını temel bileşenleri ile birlikte açıklar. |
|
|
5 |
Dikkat, problem çözme ve imgeleme kavramlarını kuramsal desteklerle açıklar |
|
|
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |