İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II: OKUL ÇAĞI VE ERGENLİK |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY218 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
|
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Dersin genel amacı, genel kavramlar, kuramlar, dönemler ve gelişim psikolojisinin rolleri hakkında genel bir bilgi vermektir.
|
İçeriği |
Bu ders ergenlik, genç ve orta yetişkinlik, yaşlılık ve ölüm dönemlerinin gelişimini incelemektedir. Ders bilişsel, fiziksel ve sosyo-duygusal/psikolojik gelişme üzerinde biyolojik/genetik ve çevresel faktörlerin etkileri üzerinde odaklanmıştır.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Bebeklik döneminde gelişim özelliklerini belirtir |
2 |
Okulöncesi dönemde gelişimsel özelliklerini belirtir |
3 |
gelişim özelliklerinin birincil süresini belirtir |
4 |
ergenlik gelişim özellikleri Lears |
5 |
yetişkinlik gelişim özelliklerini belirtir |
6 |
belirtir cinsiyet ve toplumsal cinsiyet rollerinin gelişim özellikleri.. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
tanışma
|
klasik ders anlatma |
2 |
biyolojik başlangıçlar
|
klasik ders anlatma |
3 |
motor, duyusal ve algısal gelişim
|
klasik ders anlatma |
4 |
bilişsel gelişim yaklaşımları
|
klasik ders anlatma |
5 |
benlik, kimlik ve kişilik
|
klasik ders anlatma |
6 |
cinsiyet ve cinsellik
|
klasik ders anlatma |
7 |
ahlaki gelişim, değerler ve din
|
klasik ders anlatma |
8 |
vize
|
|
9 |
aileler, yaşam tarzları ve aile bakımı
|
klasik ders anlatma |
10 |
akranlar ve sosyo kültürel dünya
|
klasik ders anlatma |
11 |
okul, başarı ve çalışma
|
klasik ders anlatma |
12 |
ölüm
|
klasik ders anlatma |
13 |
sunumlar
|
klasik ders anlatma |
14 |
sunumlar
|
klasik ders anlatma |
15 |
final tekrarı
|
klasik ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
"Spencer A. Rathus, Childhood and Adolescence; Voyages in Development, 2008.
ISBN-13: 978-0-495-90408-3
"
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Bebeklik döneminde gelişim özelliklerini belirtir |
3 |
1͵2 |
2 |
Okulöncesi dönemde gelişimsel özelliklerini belirtir |
3 |
1͵2 |
3 |
gelişim özelliklerinin birincil süresini belirtir |
3 |
1͵2 |
4 |
ergenlik gelişim özellikleri Lears |
1 |
1͵2 |
5 |
yetişkinlik gelişim özelliklerini belirtir |
1 |
1͵2 |
6 |
belirtir cinsiyet ve toplumsal cinsiyet rollerinin gelişim özellikleri.. |
5 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |