# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenmenin öğrenme olmayan diğer davranış tiplerinden farkını karşılaştırabilir. |
2 |
Temel öğrenme psikolojisi kavramlarının bilgisine sahip olur. |
3 |
Pavlovian Koşullama ve Uyarıcı ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur, ayrıca klasik koşullamanın temel bileşenlerini tanımlar. |
4 |
Edimsel ya da Operant Koşullamanın temel bileşenlerini tanımlar. |
5 |
Edimsel ve Klasik koşullama düzeneklerini kullanarak deneyler planlayabilir. |
6 |
Öğrenme ve davranışsal değişmenin bütün biçimlerini tanımlar. |
7 |
Klasik koşulma ve Edimsel koşullama ve komplex öğrenme ilkelerini klinikte, eğitimde ve diğer bütün alanlarda uygulayabilir. |
8 |
Öğrenme alanına yönelik bütün yöntemsel ve kuramsal yaklaşımları tanımlar. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Pavlovian koşullama ve kavramları |
Klasik ders anlatma |
2 |
Koşullu uyarıcı ile koşulsuz uyarıcı arasındaki zamansal ilişkiler |
Klasik ders anlatma |
3 |
Koşullu uyarıcı ile koşulsuz uyarıcı arasındaki zamansal ilişkiler |
Klasik ders anlatma |
4 |
Bloklama Etkisi ve örnekleri |
Klasik ders anlatma |
5 |
Gizil Ketleme |
Klasik ders anlatma |
6 |
Duyusal Ön Koşullama |
Klasik ders anlatma |
7 |
Yalancı Koşullama |
Klasik ders anlatma |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Koşullama Teorileri |
Klasik ders anlatma |
10 |
Karşıt Koşullama Teknikleri |
Klasik ders anlatma |
11 |
Edimsel Koşullama ve kavramları |
Klasik ders anlatma |
12 |
Pekiştirme tarifeleri ve uygulamaları |
Klasik ders anlatma |
13 |
Öğrenme ve bilişsel süreçler, bellek, algı |
Klasik ders anlatma |
14 |
Edimsel koşullamanın sanal fare kullanılarak denenmesi |
Klasik ders anlatma |
15 |
Edimsel koşullamanın eğitimde, endüstride ve klinikte kullanma alanları |
Klasik ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenmenin öğrenme olmayan diğer davranış tiplerinden farkını karşılaştırabilir. |
12 |
1͵2 |
2 |
Temel öğrenme psikolojisi kavramlarının bilgisine sahip olur. |
12 |
1͵2 |
3 |
Pavlovian Koşullama ve Uyarıcı ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur, ayrıca klasik koşullamanın temel bileşenlerini tanımlar. |
7 |
1͵2 |
4 |
Edimsel ya da Operant Koşullamanın temel bileşenlerini tanımlar. |
6 |
1͵2 |
5 |
Edimsel ve Klasik koşullama düzeneklerini kullanarak deneyler planlayabilir. |
3 |
1͵2 |
6 |
Öğrenme ve davranışsal değişmenin bütün biçimlerini tanımlar. |
3 |
1͵2 |
7 |
Klasik koşulma ve Edimsel koşullama ve komplex öğrenme ilkelerini klinikte, eğitimde ve diğer bütün alanlarda uygulayabilir. |
3 |
1͵2 |
8 |
Öğrenme alanına yönelik bütün yöntemsel ve kuramsal yaklaşımları tanımlar. |
4 |
1͵2 |