İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
KİŞİLİK KURAMLARI II |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY212 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
|
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin temel amacı, kişilik kuramlarının temel ilkelerini kazanmaktır.
|
İçeriği |
Bu ders psikoanalitik, neoanalitik, öğrenme, eğilimsel ve humanist-varoluşçu olmak üzere temel kişilik modelleri üzerinde yoğunlaşacaktır. Ders boyunca bu modeller ve yaklaşımlar, her bir yaklaşımı temsil eden kuramlar, her bir kuramın yöntemi ve araştırmaları incelenecektir. Bu derste davranışçı ve bilişsel kişilik kuramları, varoluşçu yaklaşım ve diğer çağdaş yaklaşımlar ele alınacaktır. Bunun yanı sıra, çeşitli kişilik kuramlarının ve görüşlerinin Camus’un “Yabancı” eserindeki ana kahramanı çözümlemekte nasıl kullanılacağı incelenecektir.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Kişilik kavramını açıklar ve kişiliği hakkında temel kavramlar, |
2 |
kişilik gelişimi açıklar, kişilik kuramlarının ilkeleri açıklar |
3 |
benzerlikleri açıklar ve kişilik teorileri farklılıklar |
4 |
kişilik teorileri ve danışmanlık alanında arasındaki ilişkiyi açıklar. |
5 |
kanıtları ölçmek, belirsizliği tolere etmek, etik davranmak ve psikolojiyi bir disiplin olarak destekleyen değerleri yansıtmak
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
tanışma
|
klasik ders anlatma |
2 |
kişilik araştırma metotları
|
klasik ders anlatma |
3 |
özellik teorisi ve ilgili araştırma
|
klasik ders anlatma |
4 |
biyolojik perspektif ve ilgili araştırma
|
klasik ders anlatma |
5 |
tekrar
|
klasik ders anlatma |
6 |
gestalt
|
klasik ders anlatma |
7 |
kitaplar ve filmlerle kişilik kuramları
|
klasik ders anlatma |
8 |
vize
|
|
9 |
davranışçı/sosyal öğrenme ve ilgili araştırma
|
klasik ders anlatma |
10 |
hümanistik ve varoluşçu perspektif ve ilgili araştırma
|
klasik ders anlatma |
11 |
hümanistik ve varoluşçu perspektif ve ilgili araştırma
|
klasik ders anlatma |
12 |
davranışçı perspektif
|
klasik ders anlatma |
13 |
bilişsel perspektif ve ilgili araştırma
|
klasik ders anlatma |
14 |
bilişsel davranışçı perspektif I
|
klasik ders anlatma |
15 |
bilişsel davranışçı perspektif II
|
klasik ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Burger, J.M. Personality - 6th edition, Wadsworth Publishing, London, 2010
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Kişilik kavramını açıklar ve kişiliği hakkında temel kavramlar, |
1 |
1͵2 |
2 |
kişilik gelişimi açıklar, kişilik kuramlarının ilkeleri açıklar |
8 |
1͵2 |
3 |
benzerlikleri açıklar ve kişilik teorileri farklılıklar |
8 |
1͵2 |
4 |
kişilik teorileri ve danışmanlık alanında arasındaki ilişkiyi açıklar. |
9 |
1͵2 |
5 |
kanıtları ölçmek, belirsizliği tolere etmek, etik davranmak ve psikolojiyi bir disiplin olarak destekleyen değerleri yansıtmak
|
2 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
27 |
27 |
16 |
Son Sınav |
1 |
7 |
7 |
|
150 |