İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I: BEBEKLİK VE ERKEN ÇOCUKLUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY213 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin genel amacı, genel kavramlar, kuramlar, dönemler ve gelişim psikolojisinin rolleri hakkında genel bir bilgi vermektir. |
İçeriği | Gelişim psikolojisi doğumdan ölüme kadar insan gelişinin incelenmesidir. Bireyin fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal olgunluğa ulaşması süreci ve bu konudaki kuramlar üzerinde özelikle durulacaktır. Bu derste bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemi ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Gelişimde önemli süreçleri, dönemleri ve konuları tanımlar. |
2 | Gelişimde yaşam boyu bakış açısının ayırıcı özelliklerini özetler. |
3 | İnsan gelişimiyle ilgili temel kuramları açıklar. |
4 | Yaşam boyu gelişim araştırmalarının nasıl yapıldığını açıklar. |
5 | Evrimsel bakış açısını, gelişimin genetik temellerini ve kalıtım-çevre tartışmasını açıklar. |
6 | Gelişim dönemlerine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal değişiklikleri açıklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | tarih, teori ve metodlar | klasik ders anlatma |
2 | kalıtım ve kavrama | klasik ders anlatma |
3 | doğumöncesi gelişim | klasik ders anlatma |
4 | doğum ve yeni doğan bebek | klasik ders anlatma |
5 | bebeklik: fiziksel gelişim | klasik ders anlatma |
6 | bebeklik: bilişsel gelişim | klasik ders anlatma |
7 | ahlaki gelişim: din ve değerler | klasik ders anlatma |
8 | vize | |
9 | bebeklik: sosyal ve duygusal gelişim | klasik ders anlatma |
10 | erken çocukluk: fiziksel gelişim | klasik ders anlatma |
11 | erken çocukluk: bilişsel gelişim | klasik ders anlatma |
12 | erken çocukluk: sosyal ve duygusal gelişim | klasik ders anlatma |
13 | çocukluk: fiziksel gelişim | klasik ders anlatma |
14 | çocukluk: bilişsel gelişim | klasik ders anlatma |
15 | çocukluk: sosyal ve duygusal gelişim | klasik ders anlatma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | "Spencer A. Rathus, Childhood and Adolescence; Voyages in Development, 2008. ISBN-13: 978-0-495-90408-3 " |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Gelişimde önemli süreçleri, dönemleri ve konuları tanımlar. | 3 | 1͵2 |
2 | Gelişimde yaşam boyu bakış açısının ayırıcı özelliklerini özetler. | 1 | 1͵2 |
3 | İnsan gelişimiyle ilgili temel kuramları açıklar. | 1 | 1͵2 |
4 | Yaşam boyu gelişim araştırmalarının nasıl yapıldığını açıklar. | 1 | 1͵2 |
5 | Evrimsel bakış açısını, gelişimin genetik temellerini ve kalıtım-çevre tartışmasını açıklar. | 7 | 1͵2 |
6 | Gelişim dönemlerine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal değişiklikleri açıklar. | 7 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |