İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
DENEYSEL PSİKOLOJİ : ÖĞRENME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY205 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenme psikolojisinin temel ilke, işlem ve kavramları ile öğrenme psikolojisi alanındaki bulguların ve açıklayıcı kuramların öğrenilmesi, bu bilgilerin psikolojinin diğer alt alanlarındaki konularla ilişkilendirilmesi amaçlanmıştır. |
İçeriği | Bu ders, edimsel ve klasik koşullama süreçlerinin ilkelerinin, belirleyicilerinin ve bu alana ait güncel kuramsal yaklaşımlarla, güncel bulguları kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Edimsel ve klasik koşullamanın temel ilke ve işlemlerini listeler. |
2 | Edimsel ve klasik koşullamanın temel ilke ve işlemlerini karşılaştırır. |
3 | Öğrenme psikolojisinin psikolojinin diğer alt alanlarıyla ilişkisini kurar. |
4 | Temel ilke ve işlemleri günlük yaşamdaki insan davranışlarını açıklamak için kullanır. |
5 | Çevrenin davranışlar üzerindeki etkileriyle ilgili araştırma soruları üretir, bu soruları araştırma süreciyle yanotlanabilecek şekilde formule eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Öğrenme Psikolojisinin Tarihçesi, Öğrenme tanımı | klasik ders anlatma |
2 | Klasik Koşullama, Temel Kavramlar, Metodoloji ve İşlem Yolları | klasik ders anlatma |
3 | Klasik Koşullama Sürecinin Etkililiğini Belirleyen Faktörler | klasik ders anlatma |
4 | Klasik Koşullamanın Uygulamaları | klasik ders anlatma |
5 | Klasik Koşullamada öğrenilen nedir? Kuramsal Yaklaşımlar | klasik ders anlatma |
6 | Edimsel Koşullama, Temel Kavramlar | klasik ders anlatma |
7 | Edimsel Koşullama, İşlem Yolları | klasik ders anlatma |
8 | Ara sınav | |
9 | Pekiştirme ve Pekiştirme Tarifeleri | klasik ders anlatma |
10 | Ceza ve sönme | klasik ders anlatma |
11 | Edimsel Koşullamada Uyarıcı Kontrolü | klasik ders anlatma |
12 | Edimsel Koşullamanın Uygulamaları | klasik ders anlatma |
13 | Edimsel Koşullamada Öğrenilen Nedir? Kuramsal Yaklaşımlar | klasik ders anlatma |
14 | Gözlem yoluyla öğrenme | klasik ders anlatma |
15 | Gözlem yoluyla öğrenme | klasik ders anlatma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Alıcı, T. (2010). Öğrenmenin Bilimsel Temelleri. Palme Yayıncılık. | ||
2 | Terry, W. S. (2011). Öğrenme ve Bellek (Çeviri Editörü, Banu Cangöz). Anı Yayıncılık. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Edimsel ve klasik koşullamanın temel ilke ve işlemlerini listeler. | 3 | 1͵2 |
2 | Edimsel ve klasik koşullamanın temel ilke ve işlemlerini karşılaştırır. | 5 | 1͵2 |
3 | Öğrenme psikolojisinin psikolojinin diğer alt alanlarıyla ilişkisini kurar. | 3 | 1͵2 |
4 | Temel ilke ve işlemleri günlük yaşamdaki insan davranışlarını açıklamak için kullanır. | 3 | 1͵2 |
5 | Çevrenin davranışlar üzerindeki etkileriyle ilgili araştırma soruları üretir, bu soruları araştırma süreciyle yanotlanabilecek şekilde formule eder. | 5 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |