İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOLOJİYE GİRİŞ I |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY101 |
Güz |
3 |
0 |
3 |
6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof.Dr. Kamuran Elbeyoğlu |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu ders kapsamında psikolojiye ilişkin giriş niteliğinde temel bilgi, süreç ve kavramların öğrenciye aktarılması hedeflenmektedir. Dersin temel amacı insan davranışı ve bilişsel süreçlerine yönelik Psikoloji alanında yürütülmüş araştırma bulgularını ve geliştirilmiş kuramların temel önermelerini öğrencilerle paylaşmaktır. |
İçeriği |
Bu ders, psikolojinin tarihi, tanımı ve temel bilim çalışması yapan alt dallarının ilgi alanları ve yaklaşımlarını içerir.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Psikolojiyi tanımlar. |
2 |
Psikoloji tarihini bilir. |
3 |
Psikoloji ekollerini sayar. |
4 |
Psikolojinin araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
Psikolojinin alt alanlarını bilir. |
6 |
Fizyolojik psikolojinin ve öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. |
7 |
Duyum ve algı psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. Farklı bilinç hallerinin neler olduğunu söyler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
psikolojiye giriş, psikolojinin felsefi temelleri
|
sunum ve tartışma |
2 |
davranışın evrimsel ve biyolojik temelleri |
sunum ve tartışma |
3 |
sinirbilim ve davranış
|
sunum ve tartışma |
4 |
zihin ve bilinç, uyku ve rüyalar |
sunum ve tartışma |
5 |
duyum ve algı
|
sunum ve tartışma |
6 |
duyum ve algı
|
sunum ve tartışma |
7 |
bilincin değişen halleri
|
sunum ve tartışma |
8 |
vize |
|
9 |
bellek süreçleri
|
sunum ve tartışma |
10 |
öğrenmenin temel ilkeleri, klasik koşullanma
|
sunum ve tartışma |
11 |
edimsel koşullanma, öğrenmede bilişsel etkiler
|
sunum ve tartışma |
12 |
bilişsel süreçler |
sunum ve tartışma |
13 |
problem çözme, karar verme süreçleri |
sunum ve tartışma |
14 |
zeka ve zeka ölçümü |
sunum ve tartışma |
15 |
çoklu zeka ve duygusal zeka |
sunum ve tartışma |
16 |
Son Sınav |
|
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Gerrig, R., Zimbardo, P.G. (2013) Psychology and Life, Pearson Pub. |
|
|
2 |
Robert S Feldman. ; Understanding Psychology, McGraw-Hill, USA, 2005 ISBN: 0-07-288665-X
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Psikolojiyi tanımlar. |
1 |
1͵2 |
2 |
Psikoloji tarihini bilir. |
10 |
1͵2 |
3 |
Psikoloji ekollerini sayar. |
3 |
1͵2 |
4 |
Psikolojinin araştırma yöntemlerini bilir |
2 |
1͵2 |
5 |
Psikolojinin alt alanlarını bilir. |
4 |
1͵2 |
6 |
Fizyolojik psikolojinin ve öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. |
2 |
1͵2 |
7 |
Duyum ve algı psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. Farklı bilinç hallerinin neler olduğunu söyler. |
5 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
20 |
20 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
7 |
7 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
25 |
25 |
16 |
Son Sınav |
1 |
14 |
14 |
|
150 |