İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY112 Bahar 3 0 3 6

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç.Dr. Mehmet Bilgin
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin başlıca hedefi öğrencinin anlayışı teşvik etmek ve eleştirel farklı nitel araştırma, olanakları, avantajları ve dezavantajları, ilişkilendirme yeteneği, bilimsel bilgi üretimi yaklaşımlarıdır.
İçeriği "Bu dersin hedefi bir araştırmanın nasıl planlandığı, yapıldığı, yayınlandığı ve tartışıldığını anlamaktır. Bu derste öğrencinin basit deneysel desenler oluşturup, hipotez sınamayı gerçekleştirip raporlaştırması amaçlanmaktadır. Deney, deney çeşitleri, örneklem seçimi ve teknikleri, temel istatistik kavramlar, verinin incelenmesi gibi konular işlenecektir. Bu derste, deneysel desen bilgisi, istatistiğin uygulanması, rapor yazma ve araştırmanın etik boyutu gibi genel psikolojik araştırma becerileri üzerinde durulacaktır. "

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 bilimsel ve popüler medya kaynaklarında sunulan, bir operasyonel tanımlanmış bir hipotez geliştirin Tasarım deneysel araştırma başkalarının araştırma bulgularının yeterliliğini değerlendirmek,
2 araştırma nicel ve nitel yaklaşımlar arasındaki epistemolojik ilişkilerini açıklar gerekir çalışma ve veri toplamak ve analiz
3 ikna edici yazın ve APA formatında
4 psikolojik araştırma hakkında, başkalarına araştırma ve açık ve etkili bu araştırmanın etik taleplerini uygulamak.
5 Bilimsel araştırma makalelerini eleştirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 araştırma başlangıcı klasik ders anlatma
2 nitel araştırma nedir? klasik ders anlatma
3 gözlem klasik ders anlatma
4 görüşmeler klasik ders anlatma
5 konu klasik ders anlatma
6 doğal konuşma ve görseller klasik ders anlatma
7 güvenilir nitel danışma klasik ders anlatma
8 vize
9 araştırma etikleri klasik ders anlatma
10 rapor yazma klasik ders anlatma
11 nitel araştırma ilintileri klasik ders anlatma
12 araştırma sunumları klasik ders anlatma
13 araştırma sunumları klasik ders anlatma
14 araştırma sunumları klasik ders anlatma
15 final tekrarı klasik ders anlatma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Silverman, David (2006) Interpreting qualitative data: methods for analyzing talk, text and interaction. SAGE. ISBN: 9781412922456

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 bilimsel ve popüler medya kaynaklarında sunulan, bir operasyonel tanımlanmış bir hipotez geliştirin Tasarım deneysel araştırma başkalarının araştırma bulgularının yeterliliğini değerlendirmek, 6 1͵2
2 araştırma nicel ve nitel yaklaşımlar arasındaki epistemolojik ilişkilerini açıklar gerekir çalışma ve veri toplamak ve analiz 5 1͵2
3 ikna edici yazın ve APA formatında 2 1͵2
4 psikolojik araştırma hakkında, başkalarına araştırma ve açık ve etkili bu araştırmanın etik taleplerini uygulamak. 3 1͵2
5 Bilimsel araştırma makalelerini eleştirir. 3 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 18 18
8 Ara Sınav 1 7 7
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 1 7 7
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 27 27
16 Son Sınav 1 7 7
  150