İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
ADLİ PSİKOLOJİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY446 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, adli psikoloji ile ilişkili temel kavramların, suç ve psikoloji ilişkisinin ve suçlu rehabilitasyon uygulamalarının irdelenmesidir. |
İçeriği | Bu ders, psikolojinin uygulama alanlarından biri olan adli psikolojinin uğraştığı konuları, bu konulara ilişkin pratik sorunları tartışmayı ve bu alanda yapılan uygulamaların getirdiği kazanımları kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Adli psikoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi |
2 | Adli psikoloji ile ilgili kuram ve modelleri açıklayabilmesi |
3 | Çağdaş adli psikoloji çalışmalarına ilişkin örnekler verebilmesi |
4 | Adli psikoloji çalışmalarının psikoloji alt alanları için önemini tanımlayabilmesi |
5 | Adli psikoloji konusunda yapılan güncel araştırmaları takip edebilmesi ve alandaki gelişmelere bilimsel katkı sağlayabilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Adli Psikolojinin Doğuşu, Tarihsel Gelişimi, Adli Psikolog Kimdir? Adli Psikolojinin Konusu ve Alt Alanları | Senkron ve Asenkron |
2 | Dünyada ve Türkiye'de Adli Psikoloji Uygulamaları, Ceza İnfaz Kurumlarında Psiko Sosyal Rehabilitasyonun Dünü Bugünü Yarını, Suç ve Ceza Psikolojisi | Senkron ve Asenkron |
3 | Suç ve Psikoloji, Suçu Açıklayan Bireysel ve Çevresel Etmenler, Suç Davranışının Nedenleri | Senkron ve Asenkron |
4 | Suç ve Psikopatoloji, Şizofreni ve Suç İlişkisi, Alkol Madde Kullanımı ve Suç İlişkisi, Kişilik Bozuklukları, Duygudurum Bozuklukları, Kaygı Bozuklukları ve Suç İlişkisi | Senkron ve Asenkron |
5 | Özür dileme ve Bağıslama, Hırpalanmış Kadın Sendromu, Ev İçi Şiddet | Senkron ve Asenkron |
6 | Suça Sürüklenmiş Çocuklar, Çocuklar ve Gençlerde Suç Davranışını Açıklayan Psikoloji Kuramları, Cinsel Şiddet, Cinsel Taciz, Tecavüz, Cinsel Saldırı Nedenleri, Cinsel Suç Saldırganları | Senkron ve Asenkron |
7 | Ara Sınav | Çevrimiçi |
8 | Çocuk İstismarı, Çocuta Cinsel İstismar ve Sömürü, Pedofili | Senkron ve Asenkron |
9 | Çocuklarla Uzman Olarak Görüşme, Aile ve Çocuk Mahkemeleri | Senkron ve Asenkron |
10 | Suçlu Profili Çıkarma, Profilleme Nedir? Profil Çıkarmada Bilimsel Yaklaşımlar | Senkron ve Asenkron |
11 | Cinayet, Krminolojik Açıdan Cinayet Türleri, Etiyolojisine Göre Cinayetler, Seri Katiller | Senkron ve Asenkron |
12 | İntihar, İntiharların Adli Tıp Açısından Değerlendirilmesi, Psikopatolojik Risk Faktörleri | Senkron ve Asenkron |
13 | İntihar Bombacılarının Profilini Çıkarma | Senkron ve Asenkron |
14 | Adli Psikolojide Etik, Adli Psikologun Görev ve Sorumlulukları | Senkron ve Asenkron |
15 | Final Sınavı | Çevrimiçi |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Durak, Emre Şenol ve Durak, Mithat (2020). | ||
2 | Adli Psikoloji, Nobel Yayınları. Polat, Oğuz (2020). | ||
3 | Adli Psikolojiye Giriş, Seçkin Yayınları. Bamford, Jennifer and Tully, Ruth (2019 | ||
4 | Case studies in forensic psychology, clinical assessment and treatment, Taylor&Francis Group. Curt R. Bartol (2018). Introduction to Forensic Psychology, Research and Application, Sage Publication. Beattey, Robert A., Pirelli; Gianni, Zapf; Patricia A (2017) | ||
5 | The ethical practice of forensic psychology, a casebookworkers, therapists and counselors, Oxford University Press. Lee, Mellor and Joan, Swart (2017). | ||
6 | Homicide, a forensic psychology casebook, CRC Press. David A. Crighton and Graham J. Towl (2015). Forensic Psychology, Wiley Blackwell Press. Sandie, Taylor (2015). Forensic Psychology, The Basics, Routledge Press. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Adli psikoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi | 1͵2͵12͵13 | 1͵2 |
2 | Adli psikoloji ile ilgili kuram ve modelleri açıklayabilmesi | 1͵2͵6͵16͵17 | 1͵2 |
3 | Çağdaş adli psikoloji çalışmalarına ilişkin örnekler verebilmesi | 1͵2͵6͵11 | 1͵2 |
4 | Adli psikoloji çalışmalarının psikoloji alt alanları için önemini tanımlayabilmesi | 1͵2͵15͵16 | 1͵2 |
5 | Adli psikoloji konusunda yapılan güncel araştırmaları takip edebilmesi ve alandaki gelişmelere bilimsel katkı sağlayabilmesi | 12͵13 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
8 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 3 | 3 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
16 | Son Sınav | 18 | 3 | 54 |
150 |