İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
KİŞİLİK KURAMLARI I | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY203 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Sema Bengi Gürkan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin temel amacı, kişilik kuramlarının temel ilkelerini kazanmaktır. |
İçeriği | Bu ders psikoanalitik, neoanalitik, öğrenme, eğilimsel ve humanist-varoluşçu olmak üzere temel kişilik modelleri üzerinde yoğunlaşacaktır. Ders boyunca bu modeller ve yaklaşımlar, her bir yaklaşımı temsil eden kuramlar, her bir kuramın yöntemi ve araştırmaları incelenecektir. Bu derste psikanalitik kişilik kuramları, neo-psikanalistler, hümanist yaklaşımcı kişilik kuramları incelenecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kişiliği tanımlar |
2 | Kişiliğin değerlendirilmesi ve ölçülmesini açıklar |
3 | Psikodinamik kuramı tanır |
4 | Freud sonrası kişilik kuramcılarını açıklar |
5 | İnsancıl kuramı tanır |
6 | Varoluşçu kuramı tanır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kişilik Teorisi nedir? | klasik ders anlatma |
2 | Sigmund Freud: Psikanaliz | klasik ders anlatma |
3 | Sigmund Freud: Psikanaliz (devam) | klasik ders anlatma |
4 | Carl Gustav Jung: Analitik Psikoloji | klasik ders anlatma |
5 | Carl Gustav Jung: Analitik Psikoloji (devam) | klasik ders anlatma |
6 | Karen Horney: nevrozlar ve insan gelişimi | klasik ders anlatma |
7 | Karen Horney: nevrozlar ve insan gelişimi (devam) | klasik ders anlatma |
8 | vize | çevrimiçi |
9 | Erik Erikson: Ego Psikolojisi | klasik ders anlatma |
10 | Alfred Adler: Bireysel Psikoloji | klasik ders anlatma |
11 | Alfred Adler: Bireysel Psikoloji (devam) | klasik ders anlatma |
12 | Maslow: Bütünsel Dinamik Teori | klasik ders anlatma |
13 | Maslow: Bütünsel Dinamik Teori (devam) | klasik ders anlatma |
14 | Carl Rogers: Kişi Merkezli Kuramlar | klasik ders anlatma |
15 | Carl Rogers: Kişi Merkezli Kuramlar (devam) | klasik ders anlatma |
16 | Son Sınav | çevrimiçi |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Cervone, D., & Pervin, L. A. (2015). Personality: Theory and research. John Wiley & Sons. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kişiliği tanımlar | 1 | 1͵2 |
2 | Kişiliğin değerlendirilmesi ve ölçülmesini açıklar | 1 | 1͵2 |
3 | Psikodinamik kuramı tanır | 1 | 1͵2 |
4 | Freud sonrası kişilik kuramcılarını açıklar | 1 | 1͵2 |
5 | İnsancıl kuramı tanır | 3 | 1͵2 |
6 | Varoluşçu kuramı tanır | 3 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |