İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
PSİKOLOJİK TESTLER : ÇOCUKLUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
PSY427 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Demet Buyurgan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, çocuk değerlendirmede kullanılan ölçüm araçlarının tarihçesini, gelişim sürecini ve çeşitlerini aktarmak, uygulamada kullanılan belli başlı testleri tanıtmak, uygulama kurallarını materyaller eşliğiyle anlatmak ile bazı testlerin puanlama, yorumlama ve psikometrik özelliklerini aktarmaktır. |
İçeriği | Çocuk değerlendirmede kullanılan testlerin tanımı, işlevi, sınıflandırılması ve tarihçesi, zeka testleri, gelişim tarama testleri, görsel algı testleri, ölçekler, ve etik kurallar |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Psikolojik test kavramını bilmek |
2 | Psikolojik testlerin uygulanması sırasında ve raporlanma aşamasında gerekli olan etik ilkeleri öğrenmek |
3 | Test puanlarını normlara uygun şekilde yorumlamak |
4 | Çocuk değerlendirmede kullanılan güncel psikolojik testleri tanımak |
5 | Bazı psikolojik testlerin yönergelerini öğrenmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı, ders planının açıklanması ve öğrencilerle tanışma. | Senkron ve Asenkron |
2 | Psikolojik Testlerin Tanımı, testlerin ilkeleri, işlevleri nelerdir? Psikolojik testlerin tarihçesi,Geçerlik ve güvenirlik. Testlerde etik ve profesyonellik konusu | Senkron ve Asenkron |
3 | Metropolitan Okul Olgunluğu Testi | Senkron ve Asenkron |
4 | Metropolitan Okul Olgunluğu Testi, Aile Anketi | Senkron ve Asenkron |
5 | Cümle Tamamlama Testleri; Beier Cümle Tamamlama Testi, Rotter Cümle Tamamlama Testi | Senkron ve Asenkron |
6 | Gessel GelişimTesti | Senkron ve Asenkron |
7 | Cattel 2A | Senkron ve Asenkron |
8 | Ara Sınav | Ödev |
9 | Goodenough Adam Çiz Testi, Ağaç Çiz testi, Aile Çiz Testi | Senkron ve Asenkron |
10 | Projectif Testler; Louissa Duss Psikanalitik Hikâyeler Testi | Senkron ve Asenkron |
11 | Projectif Testler; CAT (Children Apperception Test) | Senkron ve Asenkron |
12 | Anne-Baba TutuEnvanteri | Senkron ve Asenkron |
13 | Frostig | Senkron ve Asenkron |
14 | Frostig | Senkron ve Asenkron |
15 | Conners Öğretmen ve Ebeveyn, Çocuklar İçin depresyon Ölçeği | Senkron ve Asenkron |
16 | Final Sınavı | Ödev |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Öğretilecek testlerin uygulama materyalleri | ||
2 | "Özgüven, İ.E. (2012). Psikolojik testler. Nobel Yayıncılık,Ankara. Projektif Teknikler. Nobel Yayınları, Ankara.Karakaş, S. (2006)" |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ödev | Ödev |
2 | %20 | Ödev | Ödev |
3 | %20 | Ödev | Ödev |
4 | %40 | Ödev | Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik test kavramını bilmek | ||
2 | Psikolojik testlerin uygulanması sırasında ve raporlanma aşamasında gerekli olan etik ilkeleri öğrenmek | ||
3 | Test puanlarını normlara uygun şekilde yorumlamak | ||
4 | Çocuk değerlendirmede kullanılan güncel psikolojik testleri tanımak | ||
5 | Bazı psikolojik testlerin yönergelerini öğrenmek |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
8 | Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 27 | 27 |
16 | Son Sınav | 1 | 7 | 7 |
150 |